شناسهٔ خبر: 65862505 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ورود ۲۰۳ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه

مقامات صهیونیست مدعی ورود ۲۰۳ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه شدند.

صاحب‌خبر -

در حالی که غزه پیش از وقوع جنگ، روزانه تا یک هزار کامیون را برای تامین نیاز‌های خود از گذرگاه رفح پذیرا بود، جنگ همه جانبه رژیم صهیونیستی که با محاصره کامل این باریکه همراه بوده است مانعی بزرگ در روند تامین نیاز‌های اولیه فلسطینیان محسوب می‌شود. 

به گزارش الجزیره، رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) در واکنش به فشار‌های بین المللی برای رفع محاصره غزه و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه اعلام کرد: ما امروز به ۲۰۳ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه اجازه دادیم از گذرگاه مرزی کریم ابوسالم وارد غزه شوند. 

این رژیم در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در این باره نوشت: همچنین امروز ۲۵ کامیون بشردوستانه از مسیر اردن وارد شد و ۱۵۹ بسته یک تنی بر فراز شمال غزه رهاسازی شد. همچنین طی هماهنگی‌های صورت گرفته ۲۲ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه به شمال غزه ارسال شد. 

ادعای مقامات صهیونیست برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه تنها یک روز پس از آن اعلام می‌شود که تل آویو تهدید کرد دیگر به سازمان آنروا اجازه نخواهد داد کمک‌های بشردوستانه به شمال غزه ارسال کند. 

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل آنروا را ستون فقرات کمک رسانی‌ها به غزه دانسته و تاکید دارد که هیچ گروه بشردوستانه دیگری نمی‌تواند جایگزین آنروا شود. 

آنروا دارای بیش از ۳۰ هزار کارمند است که علاوه بر کمک رسانی‌ها به فلسطینیان در غزه، به فلسطینیان در کرانه باختری و کشور‌های اردن، سوریه و لبنان نیز کمک رسانی می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما