شناسهٔ خبر: 65854714 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازدید بیش از چهار میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان

معاون گردشگری خوزستان گفت: چهار میلیون و ۲۱۳ هزار و ۳۳۶ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری خوزستان از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ تا چهارم فروردین ۱۴۰۳ ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

بازدید بیش از چهار میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جمال عامری نسب بیان کرد: آمار بازدید گردشگران از جاذبه‌های تاریخی یک میلیون و ۳۱۶ هزارو ۵۱۹ نفر، طبیعی یک میلیون و ۳۸ هزار و ۵۴۱، تفریحی۸۴۴ هزار و ۹۶۸، جاذبه‌های دستساز ۴۱۸ هزارو ۱۸۸، صنایع دستی ۱۳۰ هزار و ۳۷۴، فرهنگی ۵۹ هزار و ۴۲۶، مذهبی ۳۸۶ هزارو ۲۳۲، موزه‌ها ۱۹ هزارو ۷۳ و در حوزه سلامت ۱۵ مورد ثبت شده است.

وی با اعلان اینکه بیشترین آمار بازدید از میراث جهانی سازه‌های آبی تاریخی در شوشتر با ۳۴ هزارو ۶۹۸ مورد ثبت شده افزود: میراث جهانی شوش با ۱۵ هزار و ۹۶۸ نفر بازدید، کاخ آپادانا ۱۳ هزار و ۸۱۴، موزه باستان شناسی شوش ۱۳ هزارو ۴۰۵، چغازنبیل ۹ هزار و ۹۲۸، قلعه سلاسل چهار هزار و ۶۰۴، موزه مردم شناسی دزفول یک هزار و ۸۲۰، موزه هفت تپه یک هزار و ۶۳۶ و موزه باستان شناسی ایذه ۴۴ نفر به ترتیب در اولویت بازدید قرار گرفتند.

عامری نسب مجموع اقامت گردشگران در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری را ۶۷۹ هزار و ۴۰ نفر عنوان کرد و گفت: میزان پذیرش مسافر دربازه زمانی ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ تا چهارم فروردین ۱۴۰۳ در اقامتگاه‌های رسمی ۱۲۲ هزارو ۸۷۹ نفربوده است که شامل هتل، اقامتگاه سنتی، مهمان پذیر، مجتمع‌های گردشگری، هتل آپارتمان، بوم گردی‌ها، خانه مسافر، اردوگاه‌ها و منطقه نمونه گردشگری است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت در اقامتگاه‌های غیر رسمی ۴۷۹ هزار و ۹۸۰ نفراسکان یافتند و اقامت مسافران در اقامتگاه‌های اضطراری ۷۶ هزار و ۱۸۱ نفر ثبت شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به کاهش حضور گردشگر نسبت به روز‌های مشابه سال گذشته با توجه به هشدار هواشناسی در خصوص بارش باران بیان کرد: در حوزه تردد‌ها چهار درصد و در اقامت گردشگر نیز نزدیک به ۲۸ الی ۳۵ درصد روند کاهشی داشتیم که امیدواریم در ادامه سفر‌های نوروزی یک جهش ورود گردشگر به استان را داشته باشیم.

وی افزود: بازدید‌های نظارتی بر اماکن گردشگری و اقامتگاه‌ها و تاسیسات گردشگری تا امروز ۱۱۰ مورد انجام شده که به صورت تیم‌های تخصصی کار نظارت را انجام می‌دهند.

عامری نسب با اعلان این که کمیته‌های ستاد خدمات سفر در سطح کشور به فراخور نیاز هر استان کم یا زیاد می‌شود گفت: خوزستان با توجه به ظرفیت گردشگری جنگ، دریایی، رودخانه‌ای و سد‌ها به ۱۴ کمیته برای ارائه خدمات به گردشگران و مهمانان نوروزی افزایش پیدا کرد.

وی افزود: امسال در حوزه گردشگری دریایی پنج اسکله جدید در شهرستان خرمشهر راه اندازی شد که تیم‌های غریق نجات، امداد، هلال احمر در آن برای ارایه خدمات به گردشگران نوروزی مستقر شدند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به این که سال گذشته تلفات جانی در حوزه گردشگری دریایی و رودخانه‌ای نداشتیم گفت: تاکنون فقط یک مورد فوتی در شهرستان لالی در روستای علی آباد گزارش شده که این مورد نیز گردشگر نبوده ولی ضایعه دردناکی است که همه را متاثر کرد.

وی با اشاره به حوادث سقوط از ارتفاعات در خوزستان بیان کرد: در این مورد نیز تلفات جانی نداشتیم و گزارش یک مورد سقوط از ارتفاع در منطقه عشایری حسینیه اندیمشک نیز با کمک گروه امداد فرد آسیب دیده نجات پیدا کرد، که این موارد در سال‌های گذشته بیشتر رخ می‌داد.

عامری نسب گفت: در شهیون دزفول نیز ۱۵ نفر در ارتفاعات گرفتار شدند که با کمک گرو‌های امدادی منطقه نجات یافتند و تاکنون هیچ گونه تلفات جانی در حوزه گردشگری دریایی، رودخانه‌ای و سد‌ها گزارش نشده است.

وی با اشاره به همکاری دهیاران خوزستان در ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی اضافه کرد: برپایی نوروزگاه‌ها و برگزاری مراسم‌های آیینی و مذهبی در ماه رمضان، معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی در روستا‌های هدف و شرکت در همایش بزرگ دهیاران کشور برای استقبال از مهمان نوروزی از جمله فعالیت‌هایی است که اجرا شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان ادامه داد: طبق آمار اداره کل امور روستایی حدود ۸۰۰ روستا در سطح استان درگیر موضوع برپایی نوروزگاه و استقبال از مسافران نوروزی شدند که امید است در سال آتی شاهد اتفاقات خوبی در حوزه رویداد‌های گردشکری با محوریت روستا‌ها باشیم.

نظر شما