شناسهٔ خبر: 65846058 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازدید مسافران نوروزی از جاذبه‌های سمنان از ۱۲۰ هزار نفر فراتر رفت

سمنان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۱۲۰ هزار و ۵۱۷ مسافر نوروزی از جاذبه‌های استان در تعطیلات بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر کرم زاده روز یکشنبه به رسانه ها ابراز کرد: ۱۲۰ هزار و ۵۱۷ هزار مسافر نوروزی از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا چهارم فروردین‌ ۱۴۰۳ از جاذبه‌های استان شامل طبیعی، تاریخی، تفریحی، مذهبی، و موزه‌ها بازدید کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۵۰ نفر گردشگر مقیم خارج از کشور بودند که در استان سمنان مهمان شدند.

وی از اقامت بیش از ۹۰ هزار و ۹۲۶ مسافر در استان سمنان خبر داد و افزود: با هدف افزایش خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی، تاکنون ۲۲۴ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان انجام‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ایجاد خاطره خوش و رضایت در مسافران نوروزی از اهداف اصلی ستاد خدمات سفر است.

برای اسکان مسافران و زائران در استان سمنان یکهزار و ۱۰۶ کلاس و ۱۳۲ مدرسه توسط آموزش‌وپرورش، ۱۲ زائرسرا توسط اوقاف و امور خیریه و ۲۵۵ واحد تأسیسات گردشگری اقامتی از جمله هتل، اقامتگاه سنتی، اقامتگاه بوم‌گردی، مهمان‌پذیر، خانه مسافر در ایام نوروز ۱۴۰۳ برای ارائه خدمات اقامتی فعال است.

ظرفیت رسمی اقامتی استان در گذشته هفت هزار نفر بود اما امسال به بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش‌یافته است و در حوزه اسکان غیررسمی نیز استان ظرفیت اقامت بیش از ۲۰ هزار نفر را دارد و با احتساب ظرفیت اسکان اضطراریِ ۱۸ هزاری نفری شهرداری‌ها و ستاد بحران، در تعطیلات نوروزی آمادگی برای اسکان ۵۰ هزارنفر شب در استان سمنان مهیا است.

به منظور ارائه خدمات و راهنمایی گردشگران، مسافران و زائران ۷۴ پایگاه اطلاع‌رسانی در سطح استان توسط میراث فرهنگی، هلال‌احمر، شهرداری‌ها و نیروی انتظامی در ورودی شهرها ایجادشده است.

در استقبال از بهار ۲۷ موزه استان شامل موزه‌های مردم‌شناسی، موزه آب، موزه‌های خصوصی و موزه‌های تاریخی و طبیعی، میزبان گردشگران و مسافران در استان سمنان هستند. برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی آیین‌ها و سنت‌های استان سمنان، ۲۰ نوروزگاه در سراسر استان با برنامه‌های آیینی، موسیقی محلی، و نوروزخوانی، به اجرای برنامه‌های متنوع گردشگری و فرهنگی به صورت روزانه می پردازند.

نوروز ۱۴۰۳ تعداد ۱۸ فروشگاه صنایع‌دستی و ۱۵ نمایشگاه صنایع‌دستی با ۲۰۰ غرفه در ورودی شهرها، درون شهرها، برخی هتل‌ها و نوروزگاه ها در ایام نوروز دایر است که ضمن معرفی و عرضه محصولات صنایع‌دستی استان رونق اقتصادی را برای هنرمندان به همراه دارد.

استان سمنان ۶۹ روستای هدف گردشگری و منطقه نمونه گردشگری دارد.

نظر شما