شناسهٔ خبر: 65843507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: آمار تصادفات نوروزی در استان مرکزی روند کاهشی دارد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: آمار تصادفات نوروزی در جادهای ارتباطی این استان در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه قبل، روند کاهشی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز یکشنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی در اراک، افزود: مهمترین مقوله و خط قرمز در سفرهای نوروزی، تصادفات است و باید مدیران و مسئولان، با حفظ آمادگی، همکاری در این خصوص را مورد توجه قرار دهند.

وی در ادامه به بارش‌های پیش‌رو اشاره کرد و ادامه داد: بارش باران و برف سنگینی در راه استان مرکزی است، بنابراین فرمانداران در شهرستان‌ها، پلیس راه، هلال احمر، راهداری و شهرداری در آماده باش کامل باشند.

استاندار مرکزی گفت: میزان بارش‌ها در ساوه، دلیجان و زرندیه محدود است اما در بقیه شهرهای استان شدت بارش‌ها سنگین پیش‌بینی شده است.

مخلص‌الائمه افزود: بارش‌ها منجر به برودت هوا می‌شود، بنابراین تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و آگاهی باغداران ضروری است.

وی، به مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن برای ۳۷ نفر در استان مرکزی اشاره کرد و ادامه داد: دهیاری‌ها و رسانه‌ها نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه با توجه به سرد شدن هوا و استفاده از وسایل گرمازا اقدام کنند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: ۳۳ نقطه حادثه‌خیز و ۸۸ معبر حادثه خیز دورن شهری در استان وجود دارد که باید با نصب بنر و فرهنگ‌سازی نسبت به رفع و کاهش حوادث در این نقاط اقدام لازم صورت گیرد.

مخلص‌الائمه افزود: برای نقاط حادثه‌خیز درون شهری، دفتر امور شهری استانداری، پیگیری لازم را در دستور کار قرار دهد.

وی بیان کرد: تدابیر لازم برای اسکان اضطراری مسافران در بارش‌های آتی اندیشیده شود و از امکانات اسکان در مدارس کمک گرفته شود.

استاندار مرکزی گفت: بازسازی معبر مقابل مسجد میدان امام خمینی(ره) در ورودی شهر اراک برای ارایه خدمات به مسافران نوروزی به مشکلی تبدیل شده و اگر امکانات لازم برای ارایه خدمات به مسافران فراهم نیست، این مکان تعطیل و مسجد جایگزین به مردم معرفی شود و مدیران برای رفع نواقص مسجد اقدام کنند.

وی به برخی حرمت شکنی‌ها در خوردن روزه در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: حرمت شکنی برخی از اصناف در این ماه پسندیده نیست و خوردن روزه در معرض دید عموم جرم است و مجازات دارد و در این راستا برخی از اصناف متخلف نیز، پملب شدند.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: اکثر اصناف پایبند به احکام و دیندار هستند و برخی به غفلت و یا عذر شرعی و یا بیماری اقدام به خوردن روزه دارند، اما باید به صنوف متخلف هشدار داد و پلیس اماکن نیز ورود کند.

اسکان سه هزار و ۲۷۴ نفر در ستاد اسکان آموزش و پرورش استان مرکزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم گفت: سه‌هزار و ۲۷۴ نفر تاکنون در ستاد اسکان مسافران نوروزی استان پذیرش شده‌اند که ساوه بیشترین و فراهان کمترین اسکان مسافران نوروزی در اماکن ویژه آموزش و پرورش استان را داشته است.

«حسین مولایی» افزود: ۱۵ منطقه شهری برای اسکان مسافران نوروزی در استان پیش‌بینی شده است که ۱۳ منطقه پذیرش مسافر داشته‌ است.

وی بیان کرد: ۴۱۹ خانوار فرهنگی، ۸۵ خانوار دولتی و ۷۶ خانوار در بخش آزاد از مدارس ویژه اسکان آموزش و پرورش استان مرکزی استفاده کرده‌اند.

ثبت ۳۶۷ هزار بازدید از اماکن گردشگری و جاذبه‌های استان مرکزی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی هم گفت: ۳۶۷ هزار بازدید از اماکن گردشگری و جاذبه‌های استان تاکنون به ثبت رسیده که این آمار نسبت به سال قبل، ۱۵ درصد رشد دارد.

«محمود مرادی‌نراقی» افزود: ۳۳ نوروزگاه برای طرح استقبال از بهار در استان مرکزی پیش‌بینی شده بود که ۲ نوروزگاه در شهر جدید امیرکبیر و دره گردو اراک دایر و فعال نیست.

وی خاطر نشان کرد: طرح استقبال از نوروز در همه شهرهای بزرگ استان اجرایی شد و در شهرهای اراک، ساوه و محلات، بیشترین اقامت مسافران نوروزی به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: بیشترین بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان در شهرستان محلات گزارش شده و اراک، خمین، دلیجان و ساوه در جایگاه‌های بعدی قرار دارند که نشان می‌دهد، شهرهای استان ظرفیت تبدیل شدن به مقصد گردشگری را دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی ادامه داد: ۶۸ هزار و ۲۵۸ نفر اقامت‌ رسمی، غیر رسمی و اضطراری در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه قبل، ۲ درصد رشد داشته است.

مرادی افزود: همچنین از ظرفیت فرودگاه اراک هم برای جابه جایی ۶۸۵ نفر مسافر نوروزی به مشهد مقدس استفاده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ۴۰ درصد از ظرفیت شهرهای کوچک استان در ایام تعطیلات نوروز تاکنون استفاده شده و در شهرهای بزرگ ۸۰ درصد ظرفیت مورد استقبال قرار گرفته است.

مرادی افزود: تیم نظارتی میراث فرهنگی استان ۲۰۲ بازرسی را با ۵۲ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته و ۲ هزار مترمربع تبلیغات، برای معرفی جاذبه‌های گردشگری در سطح معابر شهری نصب کرده است.

بیش از ۲ هزار اثر تاریخی، سیاحتی، مذهبی و فرهنگی در استان مرکزی شناسایی شده که ۹۱۵ اثر در فهرستا آثار ملی ثبت شده است.

نظر شما