شناسهٔ خبر: 65812033 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نگرانی چین از افزایش تنش‌ها بین افغانستان و پاکستان

معاون وزارت خارجه حکومت طالبان در دیدار با سفیر چین در کابل درباره تجاوز اخیر پاکستان به حریم افغانستان و درگیری‌های مرزی دو کشور توضیحات داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در پی افزایش تنش‌ها بین افغانستان و پاکستان، «ژائو شینگ» سفیر چین در کابل با «رحمت الحق فُضیل» معاون وزارت خارجه حکومت طالبان دیدار کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، فضیل در این دیدار با اظهار اینکه روابط با چین برای کابل اهمیت ویژه دارد، «در مورد تجاوز اخیر پاکستان به حریم افغانستان» توضیحات مفصلی ارائه کرد.

معاون وزارت خارجه طالبان افزود: امارت اسلامی افغانستان در قبال کشورهای منطقه به‌طور ویژه و کشورهای جهان به‌طور کلی راهبرد روابط مثبت دارد و نمی‌خواهد روابطش با هیچ طرفی پیچیده شود.

فضیل ادامه داد: با درنظرداشت سیاست اقتصاد‌محور افغانستان، منافع ما ایجاب می‌کند تا به‌هدف اتصال و پیشرفت اقتصادی منطقه‌ای، با منطقه روابط مثبت داشته باشیم.

اطلاعیه افزود سفیر چین نیز در این دیدار تأکید کرد پکن امنیت و ثبات منطقه را به نفع همه کشورهای منطقه می‌داند و وعده داد تا به تلاش‌ها در این راستا ادامه دهد.

بامداد روز دوشنبه 28 اسفند،پاکستان مناطقی را در پکتیکا و خوست هدف حملات هوایی قرار داد که منجر به کشته شدن هشت غیر نظامی، از جمله زنان و کودکان شد.

پاکستان مدعی شد در این حملات یک فرمانده تی‌تی‌پی به‌نام «عبدالله شاه» را هدف قرار داده است، اما این خبر از سوی خود این فرمانده رد شد.

پس از آن، نیروهای طالبان در امتداد مرز با پاکستان در سه منطقه با نظامیان این کشور درگیر شدند که تلفاتی در پی داشت.

انتهای پیام/.

نظر شما