شناسهٔ خبر: 65810666 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

هشدار به مسافران نوروزی؛ مراقب این عامل خطرناک باشید

براساس آمارهای به دست آمده، علاوه بر افزایش ۴.۵ درصدی تعداد مصدومان ناشی از تصادفات، میزان مسمومیت مسافران با گاز منوکسید کربن نیز نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، ستاد ملی خدمات یکپارچه هلال‌احمر در طرح نوروزی ۱۴۰۳ طی سومین اطلاعیه‌ اعلام کرد: با اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ هلال‌احمر، در یک هفته گذشته به بیش از ۵۷۶ هزار نفر خدمات‌رسانی شده است. همچنین براساس آمارهای به دست آمده، علاوه بر افزایش ۴.۵ درصدی تعداد مصدومان ناشی از تصادفات، میزان مسمومیت مسافران با گاز منوکسید کربن نیز نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش یافته است.

طی ۷ روز از آغاز طرح نوروزی هلال‌احمر، از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا امروز دوم فروردین، ۱۰۳۷ مورد عملیات و خدمات امدادی برای کمک به هموطنان در حوادث مختلف انجام شده که ۷۱۰ مورد آن (۷۶ درصد از کل عملیات‌های امدادی) مربوط به تصادفات جاده‌ای بوده است. شدت تصادفات نسبت به سال گدشته منجر به رشد ۴.۵ درصدی مصدومان شده، همچنین براساس آمارها، میزان مسمومیت ناشی از گاز منوکسیدکربن بویژه در چادرهای مسافرتی نسبت به سال گذشته رشد ۴ درصدی را نشان می‌دهد که توصیه می‌شود مسافران عزیز، موارد ایمنی را در استفاده از وسایل گرمایشی و پخت و پز در چادرها رعایت کنند.

با تلاش امدادگران در ۷ روز گذشته تا امروز به ۵۳۵۵ نفر امدادرسانی و ۴۴۴ نفر در راه‌مانده، اسکان اضطراری داده شدند. همچنین ۳۷۹ مورد انتقال مصدومان به مراکز درمانی و انتقال ۱۷۶ نفر نیز به مناطق امن، توسط امدادگران جمعیت هلال‌احمر انجام شده است.

با آغاز فعالیت ستاد ملی خدمات یکپارچه جمعیت هلال‌احمر در طرح نوروزی ۱۴۰۳، تا امروز، ۴۱۸ هزار و ۸۱۳ نفر از خدمات بشردوستانه اعضای سازمان جوانان هلال‌احمر شامل خدمات پست‌های ایمنی و سلامت نوروزی، فضای دوستدار کودک، تیم‌های سحاب و آموزش‌های امدادی این جمعیت بهره‌مند شده‌اند.

در این‌مدت با اجرای طرح‌های درمانی و دارویی، ۳۲ هزار و ۴۵ نفر به داروخانه‌های هلال‌احمر در سراسر کشور مراجعه کرده‌اند. همچنین بیش از ۲۸ هزار و ۳۰۰ نفر از خدمات درمانی، توانبخشی و واکسیناسیون حجاج، بهره‌مند شده‌اند.

در مجموع در ۷ روز ابتدایی آغاز طرح خدمات یکپارچه نوروزی هلال‌احمر، با مشارکت و تلاش ۸۹ هزار و ۴۱۸ نفر/روز امدادگر، جوان و داوطلب و فعالیت ۴۲۵۸ پایگاه و مرکز، به ۵۷۶ هزار و ۶۶ نفر، خدمات لازم ارائه شده است.

امدادگران جمعیت هلال‌احمر در ۱۴ استان آذربایجان غربی، شرقی، خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، گلستان، مازندران، خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، فارس، زنجان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر در حال امدادرسانی به متاثران از سیلاب و آبگرفتگی هستند.

در هر جای ایران که هستید و در صورت نیاز به امدادرسانی، امدادگران هلال‌احمر در کوتاه‌ترین زمان ممکن در کنار شما خواهند بود. ندای امداد هلال احمر با شماره تلفن ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی و امداد و نجات افراد حادثه دیده در سراسر کشور است. همچنین سایت آموزشی هلال‌احمر به آدرس khadem.ir برای ارائه اموزش‌های امدادی در دسترس هموطنان است.

برچسب‌ها:

نظر شما