شناسهٔ خبر: 65773209 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

صبحانه در دریاچه چیتگر چه بخوریم؟

در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از مهم ترین کافه – رستوران های چیتگر را که برای خوردن صبحانه، گزینه ایده آلی هستند را به شما معرفی کنیم.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ در اطراف دریاچه چیتگر، علاوه بر مراکز خرید گوناگون، کافه ها و رستوران های زیادی نیز مشاهده می شود که به منظور رفاه حال مشتریان ساخته شده است. صبحانه از مهم ترین وعده های غذایی روز است که خوردن آن در یک رستوران در کنار دریاچه زیبای چیتگر، می تواند تجربه ای شگفت انگیز و آرامش بخش را برای شما رقم بزند. چرا که شما این امکان را دارید که با نشستن در محیطی طبیعی و آرام، صبحانه خود را با دیدن چشم اندازی منحصر به فرد از دریاچه میل کنید. طعم لذت بخش غذاهای صبحانه و همراهی با هوای تازه و آرامش بخش، تجربه ای شیرین را برای شروع روز شما خلق می کند. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از مهم ترین کافه – رستوران های چیتگر را که برای خوردن صبحانه، گزینه ایده آلی هستند را به شما معرفی کنیم.

صبحانه در دریاچه چیتگر چه بخوریم؟

کافه شمرون

کافه شمرون، از جمله بزرگ ترین کافه ها در مرکز تفریحی بام لند، محسوب می شود. این کافه به جهت برخورداری از منوی متنوع و مختلف صبحانه ای که دارد، بسیار شناخته شده می باشد. وجود این تنوع وعده صبحانه، این کافه را به یک پاتوق همیشگی برای صبحانه باز ها تبدیل کرده است. در واقع کافه شمرون، محیطی آرام بخش و بسیار دل نشین است که برای انواع معاشرت های دوستانه، خانوادگی، قرار های کاری و قرار های عاشقانه، می تواند یک مکان مناسب و ایده آل باشد. منظره زیبایی که کافه شمرون نسبت به دریاچه چیتگر دارد، این مکان را تبدیل به یک لوکیشن جذاب کرده است. از جمله پر طرفدار ترین صبحانه هایی که شما می توانید آن را در کافه شمرون میل کنید، باید به خاچاپوری، کرپ نوتلا، اسکرامبل و اگ بیکن اشاره کرد.

سین کافه

سین کافه بام لند اولین شعبه از مجموعه سین بوده و در مجاورت دریاچه چیتگر قرار دارد. سرو یک صبحانه خوشمزه در این مکان پس از پیاده روی، می تواند خستگی شما را کاملاً رفع کند. بر اساس تبلیغات مجموعه سین کافه، هدف از ایجاد این کافه در اصل ارائه قهوه باکیفیت و نیز قیمت مناسب و مقرون به صرفه برای تمام اقشار جامعه بوده است. منو این کافه شامل موارد زیر است:

انواع قهوه در دو سایز بزرگ و کوچک

دارسینی یعنی یک نوشیدنی

بر پایه اسپرسو و به همراه شیر با طعم های مختلف

شربت های سنتی

آیس کافی

نوشیدنی گرم

انواع بستنی و دسر

کیک و شیرینی

بربریتا

انواع لقمه صبحانه

کروسان

میلک شیک

صبحانه در دریاچه چیتگر چه بخوریم؟

کافه روژ

تصور کنید که یکی از واحد های پروژه سهند در منطقه ۲۲ را خریداری کرده اید و صبح برای پیاده روی به اطراف دریاچه چیتگر می روید. اگر شما می خواهید روزی خاطره انگیز و شیرین را برای خودتان بسازید، توصیه می کنیم که حتماً بعد از پیاده روی برای صرف یک صبحانه عالی و دلچسب به سراغ کافه روژ بروید. شما می توانید در این کافه زیبا، با هزینه ای مناسب، صبحانه لذیدی را میل نمایید. همچنین در کافه روژ امکان سرو قلیان نیز وجود دارد. منوی کافه روژ شامل انواع مختلف سالاد، دسر، نوشیدنی، غذاهای فرنگی و غذاهای دریایی است.

رستوران بی کباب

یکی دیگر از رستوران های معروف در اطراف دریاچه چیتگر رستوران بی کباب است که صبحانه های بسیار لذیدی نیز دارد. غذا های این رستوران با طعم و مزه هایی منحصر به فرد، شما را به ترکیه می برد. چرا که در زمان صرف غذا در این رستوران شما احساس خواهید کرد که در یکی از رستوران های ترکیه غذا می خورید. غذا در این رستوران خاص و فوق العاده در دو دسته پیش خوراک و انواع خوراک سرو می شوند که هر یک از آنها، عطر و طعم لذیذ خود را دارند.

شما می توانید در ایام آخر هفته نیز در این رستوران صبحانه های ترکی را امتحان نمایید. از جمله این صبحانه های ترکی سرو شده در این رستوران باید به منمن، سیمیت و سوجوک اشاره کرد. حجم این صبحانه ها در رستوران بی کباب بسیار بالا است و از مواد اولیه تازه در تهیه آن استفاده می شود. قیمت غذا های این رستوران بسیار مقرون به صرفه و مناسب بوده و با در نظر گرفتن حجم غذا ها و کیفیت بالای آن، قیمت ها بسیار مطلوب و رضایت بخش هستند.

صبحانه در دریاچه چیتگر چه بخوریم؟

کافه رستوران کرد ونوشک

از جمله کافه های معروف و شناخته شده در اطراف دریاچه مصنوعی چیتگر که صبحانه های آن بسیار معروف است، می توان به کافه - رستوران ونوشک اشاره کرد. این کافه با برخورداری از غذا های اصیل ایرانی در فضایی آرام و دنج، توانسته است مشتریان زیادی را به خود جذب نماید. این مجموعه دارای اجرای موسیقی زنده فارسی بوده و از جمله رستوران های معروف موسیقی زنده در تهران به حساب می آید. صبحانه های این رستوران که شهرت بسیاری دارند، دارای رنگ و بوی کردی است. به طور قطع صرف یک صبحانه متفاوت در کنار نان تازه ای که در رستوران پخته خواهد شد، تمام روز شما را به بهترین شکل می سازد. منوی صبحانه رستوران کرد ونوشک شامل موارد زیر است:

قاورمه یعنی ترکیب سیب زمینی، جگر، دل، قلوه، خوش گوشت

شپله

املت کنگر

آش عباسعلی

سولکه نوعی پنیر محلی

عسل طبیعی مریوان

پنج معجون ترکیب معجون انگور، کنجد، توت، خرما، ارده

کافه امضا

کافه امضا که در مجموعه بام لند جای گرفته است، در کنار فضای درونی خود، یک تراس با چشم انداز دریاچه چیتگر دارد که شما می توانید در آنجا به همراه صرف صبحانه، از منظره دریاچه نیز استفاده نمایید. این کافه دارای دکوراسیون داخلی بسیار زیبا و منحصر به فردی بوده و این مسئله موجب می شود که این مکان به محیطی آرام برای دوری از دغدغه های روزمره تبدیل شده و در اختیار شما قرار بگیرد. از نقاط قوت کافه امضا می توان به ارائه بهترین صبحانه توسط آن اشاره کرد. در این کافه انواع صبحانه انگلیسی و ایرانی، املت، پنکیک، پیگی، وافل سرو می شود و در ضمن علاقه مندان به قلیان نیز در این محل امکان سفارش آن را خواهند داشت.

کافه ایلی

کافه ایلی یکی از دیگر از کافه هایی است که در نزدیکی دریاچه چیتگر قرار دارد. در این کافه، مشتریان می توانند علاوه بر امکان استفاده از فضای داخلی این کافه زیبا، از محیط بیرونی آنکه در مجاورت دریاچه چیتگر است، نهایت لذت را ببرید. لازم به ذکر است که در فصل سرد سال، فضای بیرونی کافه به وسایل گرمایشی مجهز است. در نتیجه فضای بیرونی در تمامی فصول مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این کافه انتخاب تعداد زیادی از مشتریان به منظور صرف صبحانه است. آنها می توانند از میان منوی صبحانه گزینه های مشهور آن مانند صبحانه صبح بخیر ایتالیا، کنتیننتال به همراه سوسیس، املت سورپرایز، صبحانه ایرانی را انتخاب کرده و یک وعده غذای لذید و دلچسب را نوش جان نمایند. از نمونه های موجود در منوی کافه ایلی باید به موارد زیر اشاره کرد:

قهوه

انواع نوشیدنی های گرم و سرد مانند فراپه آل کافه، کافه لاته، کاپوچینو ونیزی

چای و دمنوش های گیاهی مانند چای ماسالا، چای ترکی

باقلوا کیک و دسر، کیک هویج، چیز کیک، براونی

نوشیدنی های تازه مانند موکتل قرمز، اسموتی هلو و پرتقال

ساندویچ و سالاد کلاب کلاسیک، بروسکتای گوجه، رست بیف و قارچ، سس پستو، سالاد پنیر ریکوتا منوی

منبع: https://diyar22.com/blog/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/P833-%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87-%D9%86%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D9%86.html

نظر شما