شناسهٔ خبر: 65677263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل شیلات مازندران:

۱۳۰ هزار تُن محصولات شیلاتی در مازندران تولید شد

بابلسر- مدیرکل شیلات مازندران از تولید ۱۳۰ هزار تُن آبزیان پرورشی و دریایی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم کریم زاده ظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با مدیریت امور و با همت جهادی تلاشگران عرصه شیلاتی استان مازندران توانستیم حدود ۱۳۰ هزار تن انواع آبزیان پرورشی و دریایی را تولید و به بازار عرضه کنیم که این میزان تولید نسبت به سال قبل رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ارزش اقتصادی این میزان تولید را ۱۴ هزار میلیارد تومان بیان کرد و افزود: از لحاظ ارزش اقتصادی هم شاهد رشد ۵۶٪ نسبت به سال قبل هستیم.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اینکه بر اساس برنامه رشد ۸ درصدی، شیلات مازندران توانسته ۹۹ درصد برنامه ابلاغی را محقق کند، اظهار داشت: شیلات مازندران با ۴۸ واحد پرورش خاویاری توانسته ۵۲ درصد گوشت و ۴۸ درصد خاویار پرورشی کشور را به تنهایی تولید و عرضه کند که نشان از جایگاه مهم شیلات استان در توسعه پرورش ماهیان خاویاری در کشور است.

کریم زاده در تبیین بخش دیگری از عملکرد این اداره کل در سال جاری به موضوع عملکرد حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان پرداخت و تصریح کرد: با تلاش و همت نیروهای متخصص دو مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید رجایی ساری و شهید باهنر کلاردشت در سال ۱۴۰۲ توانستیم ۸۵ میلیون قطعه انواع بچه ماهی شامل ۶۵ میلیون قطعه بچه ماهی سفید، ۲۲ میلیون قطعه بچه ماهی کپور، ۲۲۰ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری و ۱۲۰ هزار قطعه بچه ماهی آزاد دریای خزر را تکثیر و در ۳۰ رودخانه مهم شیلاتی رهاسازی کنیم.

وی افزود: با کمک تشکل‌های صیادی پره هم حدود ۲۹ میلیون قطعه بچه ماهی را در قالب طرح کمک به تکثیر طبیعی آبزیان دریایی تکثیر و در دریا رها سازی نمودیم.

کریم زاده از احیای ۲۱۴ استخر مرکز بازسازی ذخایر آبزیان شهید باهنر کلاردشت خبر داد و گفت: در مجموع برای مرمت، بازسازی و نگهداری ۲۱۴ استخر این مرکز ۳.۴ میلیارد تومان هزینه شده است و در این فضا توانستیم ۱۲۰ هزار قطعه بچه ماهی نادر و کمیاب آزاد ماهی دریای خزر را تکثیر و رها سازی کنیم.

نظر شما