شناسهٔ خبر: 65674212 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیپلماسی‌ایرانی | لینک خبر

ثبت درخواست ۱۲۷۷۰ نفر از ایرانیان خارج از کشور در «پرسمان تردد» طی ۲ سال

صاحب‌خبر -

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت خارجه با اشاره به فعالیت سامانه پرسمان تردد گفت: از دی ماه ۱۴۰۰ تا اسفندماه ۱۴۰۲ حدود ۱۲۷۷۰ نفر از ایرانیان خارج از کشور در سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه تقاضای خود را برای بررسی وضعیت‌شان در داخل ایران و این که آیا در هنگام خروج از کشور دچار مشکل خواهند شد یا نه ؟ ثبت کرده اند.

به گزارش ایسنا، علیرضا بیکدلی در این ارتباط ادامه داد: تقاضای این افراد از سوی نهادهای مربوطه در داخل کشور مورد بررسی قرار گرفته است و حدود ۳۰۱ نفر داری پرونده قضایی در محاکم دادگستری بودند که به آنها اعلام شده و مشاوره حقوقی نیز به آنها داده شده است.

وی ادامه داد: به بقیه هم اعلام شده است که هیچ مشکلی برای تردد به کشور ندارند .

بیکدلی تصریح کرد: کسانی که پاسخ مثبت دریافت کرده اند و به کشور سفر کرده‌اند به صورت قاطع در جریان سفر به کشور بدون هیچ مانعی وارد و خارج شده‌اند.

این مقام مسئول در وزارت خارجه گفت: بیشترین درخواست‌ها  در این سامانه از سوی ایرانیان ساکن ترکیه، آمریکا، آلمان و کانادا ثبت شده است.

وی ادامه داد: ایرانیان از ۱۱۴ کشور در سامانه پرسمان تردد تقاضای خود را ثبت کرده‌اند.

بیکدلی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۵ میلیون ایرانی در خارج از کشور زندگی می‌کنند که بیشترین افراد در کشورهای آمریکا، ترکیه، کانادا، انگلیس و آلمان ساکن هستند.

وی همچنین گفت: بررسی لایحه حمایت از ایرانیان  خارج از کشور، روز دوشنبه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به اتمام رسید و آماده ارایه به صحن علنی مجلس است. ما کماکان امیدواریم که در همین مجلس کنونی مورد بررسی قرار بگیرد و به تصویب برسد.

نظر شما