شناسهٔ خبر: 65623547 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش ۲۰ درصدی تصادف‌های منجر به فوت در مهاباد

تصادف‌های منجر به فوت در مهاباد ۲۰ درصد افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

افزایش ۲۰ درصدی تصادف‌های منجر به فوت در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرمانده پلیس راه نقده - مهاباد گفت: امسال تاکنون ۲۲ مورد تصادف فوتی در محورهای ارتباطی این شهرستان رخ داده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ اسماعیل کیکاوس افزود: بیشترین موارد تصادف در سالجاری شهرستان مهاباد در محورهای برهان، مسیر مهاباد به سمت سه راهی دارلک و از سه راهی دارلک به سمت سه راهی ترشکان ثبت شده است.

سرهنگ کیکاوس اظهارکرد: امسال همچنین تصادفات جرحی و خسارتی در این شهرستان به ترتیب نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰ و ۶۰ درصد افزایش نشان می دهد.

فرمانده پلیس راه نقده-مهاباد افزود: بیشترین دلیل تصادف روی داده در حوزه شهرستان بر اثر واژگونی خودروها و هدایت آنها به سمت مقابل بوده است.

سرهنگ کیکاوس، علت ۴۵ درصد تصادفات را سرعت غیرمجاز دانست و گفت: نبود خط کشی، نبود نیوجرسی جداکننده، شیبهای تند و کم عرض و عدم وجود حفاظ پل و ایمنی جاده از جمله ضعف های حوزه راه محورهای شهرستان است.

فرمانده پلیس راه نقده- مهاباد، همچنین از نبود رنگ آمیزی راههای برون شهری و نابسامانی در تحویل طرحهای راهداری انتقاد کرد و افزود: محورهای برون شهری در برخی از نقاط بدون رنگ آمیزی و شروع به کار مشخص زیر بار ترافیکی رفته که برای رانندگان و حتی پلیس نیز سردرگرمی ایجاد کرده است.

نظر شما