شناسهٔ خبر: 65584814 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح واحدهای مسکونی ویلایی در شهر جدید ایوانکی

با حضور وزیر راه و شهرسازی ۳۴۴ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن با عنوان «غدیر» در شهر جدید ایوانکی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  این مجموعه دارای ۱۷۲ بلوک ویلایی دو طبقه با زیر بنای ۳۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتبار ۷۴۶ میلیارد ریال ساخته شده است.
واحد‌های مسکونی ۱۰۰ متر مربعی است و هر طبقه دارای حیاط مجزا است.
غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهر‌های جدید کشور در مراسم افتتاح این واحدها گفت : علاوه بر افتتاح واحدهای مسکونی ، خدمات روبنایی شهر جدید ایوانکی شامل پایگاه انتظامی ، پایگاه بهداشتی-درمانی شهدای سلامت، و مراحل آماده‌سازی معابر اصلی ۵۲ هکتار از اراضی نهضت ملی مسکن هم افتتاح شد .

وی افزود : امروز همچنین ۵۰۰ قطعه زمین ویلایی به مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهر جدید ایونکی اهدا شد .
وی با بیان اینکه طرح توسعه فضای سبز در همه شهرهای جدید کشور در دستور کار است گفت : برای اجرای این طرح ۱۰۵ هزار اصله نهال  در نظر گرفته شده که  ۵ هزاراصله نهال آن سهمیه شهر جدید ایوانکی است تا فضای سبز این شهر هم که جزء معدود شهرهای ویلایی کشور است ؛ تامین شود .

روح الله اکبری دبیر ستاد نهضت ملی مسکن هم با بیان اینکه در قالب پویش های  غدیر تا قربان ، پیامبر رحمت و خانواده مهدوی ۱۰۱ هزار قطعه زمین برای مشمولان طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت فراهم شده است گفت: در قالب این سه پویش تاکنون ۷۰ هزار و ۱۷۰ قطعه زمین به خانواده‌هایی که فرزند سوم یا بیشتر آنها از آبان سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده است واگذار شده است و این رقم بیشتر از تعهد امسال است.
وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان امسال ۳ هزار قطعه زمین به این رقم اضافه شود.
امروز در شهر جدید ایوانکی ۵۰۰ قطعه زمین ۲۰۰ متری برای ساخت واحد‌های مسکونی ویلایی به مشمولان طرح واگذار شد و زمین‌های ۳۰۰ نفر از مشمولان این طرح هم سال آینده واگذار می‌شود.

<div id="video-display-embed-code_10883508"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4175488/10883508?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما