شناسهٔ خبر: 65542092 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۹ اشتباه رایج زنان در زندگی مشترک

در این مطلب می‌خواهیم از رفتار‌های رایج بعضی خانم‌ها بگوییم که مصداق بارز ویراژ دادن روی اعصاب شوهرشان است.

صاحب‌خبر -

زندگی‌مشترک یک سری وظیفه‌های اخلاقی و رفتاری بر عهده زوج‌ها می‌گذارد که با انجام‌دادن آن‌ها زندگی شیرینی خواهند داشت و اگر نادیده بگیرند، تلخی زندگی گریبان‌گیرشان خواهد شد. زوجین در زندگی مشترک نقش بسیار پررنگ و جدی دارند که اگر به اهمیت نقش خود پی ببرند، دقت بیشتری به کلام و رفتار‌های خود خواهند داشت. در مطلب امروز می‌خواهیم از رفتار‌های رایج بعضی خانم‌ها بگوییم که مصداق بارز ویراژ دادن روی اعصاب شوهرشان است. با ذکر این توضیح که این مطلب نافی برخی رفتار‌های اشتباه آقایان نیست که در مطالب بعدی به آن‌ها هم می‌پردازیم.

۱. بدگویی از خانواده شوهر
یکی از ورود ممنوعه‌های مهم در زندگی مشترک که بسیار هم اتفاق می‌افتد، بدگویی از خانواده شوهر است. بدگویی کردن و توهین به اعضای خانواده شوهر حتی اگر حق با زن باشد، توصیه نمی‌شود چراکه شوهر نمی‌تواند سال‌ها پیوند عاطفی را که با خانواده خودش داشته، با یک رفتار اشتباه که در مقابل شما انجام داده‌اند، نادیده بگیرد. آن‌ها در هر حال برای شوهر شما عزیز هستند و اگر شما خیلی اذیت می‌شوید، سعی کنید در آرامش با شوهرتان در این باره گفت‌وگوی مودبانه داشته باشید.

۲. ورود به حریم‌خصوصی
یکی دیگر از مصادیق خرد کردن اعصاب شوهر، ورود به حریم‌شخصی اوست. زنانی که این موانع را می‌شکنند با این توجیه که، چون من همسرش هستم به‌خصوص جست‌وجو‌های بیش از حد در تلفن‌همراه او، دچار خطا شده‌اند. این خانم‌ها باید متوجه باشند که بر خلاف تصورشان با این کنترل‌گری‌ها، اول جو رابطه خودتان را آشفته می‌کنید و بعد این که راه‌های دروغ‌گویی‌های جدید را به شوهرتان یاد می‌دهید.

۳. داشتن غرور بیش از حد
سومین رفتار اشتباه، داشتن غرور بیش از حد در مقابل شوهر است. زندگی مشترک یعنی همدلی و همراهی نه مغرور بودن. قهر کردن‌ها و توجه نکردن‌ها به شوهر در دراز مدت می‌تواند عوارض وخیمی به جا بگذارد.

۴. تصحیح اشتباهات شوهر در جمع
مورد بعد کنایه زدن و تصحیح اشتباهات شوهر در جمع است. این رفتار به مرور اعتمادبه‌نفس مرد را می‌شکند و او را ضعیف می‌کند. اگر نیاز به تصحیح یکی از رفتار‌های شوهرتان دارید، وقتی تنها هستید بگویید نه در جمع دیگران.

۵. تلاش برای همه مشکلات او
حتی اگر مرد زندگی‌تان مشکلات مالی یا شغلی داشته باشد هم هرگز نباید سعی کنید او را به تنهایی از تمام مشکلاتش نجات دهید. با این کار، در نهایت شریک عاطفی‌تان تبدیل به فردی دودل و سرگردان می‌شود که جرئت قبول کردن مسئولیت آینده‌اش را ندارد. همیشه به‌خاطر داشته باشید که شما هم یک انسان هستید، نه یک ابر انسان که قدرت مدیریت و حل همه چیز را دارد.

۶. تاسف خوردن به حالش
مردان از زن‌هایی که به حالشان تأسف می‌خورند، خوش‌شان نمی‌آید. به خاطر داشته باشید صرف این که همیشه به لحاظ عاطفی و روانی پشتیبان شریک عاطفی‌تان باشید، دلیل نمی‌شود که رابطه‌تان عمیق و رضایت بخش باشد. شما باید حامی و الهام‌بخش مرد زندگی‌تان برای رسیدن به دستاورد‌های تازه باشید، چیزی که یکی از راز‌های یک رابطه شاد است.

۷. مقایسه و داشتن توقع بیش از حد
مقایسه کردن، رفتار اشتباه بعدی است. این رفتار نامناسب، طرف‌مقابل را بداخلاق و بی‌انگیزه می‌کند و در آخر ماجرا، هیچ عایدی مثبتی نصیب زن نمی‌شود. مورد دیگر توقع بیش از حد است. وقتی چیزی می‌خواهید، با صبوری کردن و برنامه‌ریزی در زندگی سعی کنید تا به آن برسید نه با ایراد گرفتن و تحقیر کردن شوهر.

۸. باج‌گیری عاطفی
دادن حق حساب یا باج‌گیری عاطفی برای کنترل شوهر، علاقه و محبت را در زندگی مشترک نابود می‌کند. باج گیری عاطفی یعنی این‌که زن در شوهرش نقاط ضعف و حساسی را می‌شناسد که موقع ناراحتی یا هر زمان دیگری از آن‌ها استفاده می‌کند تا کنترل او را به دست بگیرد.

۹. خط و نشان کشیدن برای شوهر
تهدید کردن شوهر، رفتار مخرب بعدی است که آرامش را از بین می‌برد. وقتی خط و نشان کشیدن‌ها و اگر گفتن‌ها در زندگی مشترک زیاد شود، یعنی با تهدید و ترساندن زندگی را می‌رانیم و این یعنی فاجعه! مثلا گفتن اگر فلان ساعت خانه نیایی، اگر فلان مسئله اتفاق بیفتد و ...، باعث احساس بسیار بدی در شوهر خواهد شد و ریشه‌های زندگی مشترک را سست خواهد کرد.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما