شناسهٔ خبر: 65476600 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حضور شخصیت ها در پای صندوق های رأی + تصاویر

صاحب‌خبر -

شفقنا- دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری امروز (جمعه ۱۱ اسفندماه) در حال برگزاری است. دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تعیین ۲۹۰ نماینده و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب نمایندگان ۸۸ کرسی از ساعت ۸ صبح امروز – ۱۱ اسفندماه – در یک هزار و ۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در ۳۱ استان آغاز شده است.

در مجموع حدود ۱۵ هزار نفر برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۱۴۴ نفر نیز برای رقابت در مجلس خبرگان رهبری تایید صلاحیت شده اند.

بر اساس آمار ستاد انتخابات کشور، در مجموع ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ نفر را مردان و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده، انتخابات در چهار حوزه انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر به صورت الکترونیکی برگزار می شود. این چهار حوزه، ۱۷۰۰ شعبه دارند که برای هر شعبه پنج صندوق الکترونیکی و در مجموع ۱۰ هزار صندوق الکتریکی در نظر گرفته شده است.

برخی از شخصیت های سیاسی پای صندوق های رأی حضور یافتند و در این دوره انتخابات شرکت کردند.

احمدی نژاد رای خود را به صندوق انداخت

محمود احمدی‌نژاد رئیس اسبق قوه مجریه شامگاه جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ آرای خود را برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در مدرسه میعاد محله نارمک تهران به صندوق انداخت.

حجت الاسلام والمسلمین هادی خامنه ای رای خود را به صندوق انداخت

حجت الاسلام سیدهادی خامنه‌ای امروز جمعه ۱۱ اسفند با حضور در انتخابات، رای خود را در صندوق‌های رای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انداخت.

شرکت دختر و عروس امام خمینی در انتخابات

زهرا و صدیقه مصطفوی، دختران حضرت امام خمینی (ره) و فاطمه طباطبایی، عروس حضرت امام آرای خود را به صندوق انداختند.

بهزاد نبوی در انتخابات شرکت کرد

بهزاد نبوی فعال باسابقه سیاسی با حضور در پای صندوق اخذ رای در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد.

سردار قاآنی رای خود را به صندوق انداخت

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز جمعه ۱۱ اسفند در انتخابات شرکت کرد و رای خود را در صندوق‌های رای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انداخت.

قوچانی در انتخابات شرکت کرد

عضو شورای مرکزی حزب کارگزارن سازندگی ایران در انتخابات شرکت کرد.

آقای محمد قوچانی فعال سیاسی با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در صندوق انداخت.

جهانگیری: برای صیانت از صندوق رای امروز در انتخابات شرکت کردم

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم با حضور در یکی از شعبه های اخذ رای در تهران، رای خود را برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداخت.

جهانگیری یادداشتی در کانال تلگرامی خود با عنوان «دلایلی که در انتخابات رای دادم» منتشر کرد؛ او در این یادداشت، انتخابات را مهمترین و کم‌هزینه ترین راه پیشبرد توسعه، اصلاح و مردم‌سالاری دانست و گفت: مشارکت در انتخابات آثار مستقیم و غیر مستقیمی بر امور کشور از جمله مسائل داخلی و بین‌المللی دارد.

وی با بیان اینکه برای صیانت از صندوق رای امروز در انتخابات شرکت کرده است، گفت که در سراسر کشور برخی نامزدهای انتخاباتی سالم و شجاع بوده و دغدغه مسائل ملی دارند؛ امیدوارم این افراد با حمایت مردم به مجلس ورود پیدا کنند تا بتوانند مانع تصمیمات مخرب در مسیر توسعه کشور و زندگی مردم باشد و علاوه بر آن تلاش کنند تا آلام کمر شکن مردم کاهش یابد.

دبیر شورای نگهبان در انتخابات شرکت کرد

دبیر شورای نگهبان رای خود را به صندوق مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات انداخت.

آیت الله احمد جنتی با حضور در صندوق مستقر در شورای نگهبان و ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات رأی خود را به صندوق انداخت.

حضور ناطق‌نوری در حسینیه ارشاد

حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری رئیس مجلس دوره پنجم با حضور در حسینیه ارشاد، رای خود را برای انتخاب نمایندگان تهران در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری به صندوق انداخت.

حسن روحانی رأی داد

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم در انتخابات شرکت کرد.

به گزارش شفقنا، حسن روحانی صبح جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ آرای خود را در یکی از مدارس منطقه یک تهران برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداخت.

فرآیند رای‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است.

سید حسن خمینی در انتخابات شرکت کرد

یادگار امام رای خود را در حسینه جماران به صندوق انداخت.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

پیش‌بینی پورمحمدی از میزان مشارکت در انتخابات

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات گفت: امیدواریم بهتر شود اما حدس‌های عمومی در همان فضای انتخابات‌ دوره گذشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.

پورمحمدی در گفت وگو با ایلنا، درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات یادآور شد: امیدواریم بهتر شود اما حدس‌های عمومی در همان فضای انتخابات‌ دوره گذشته است.

وی افزود: صلاحیت بیش از ۳ هزار نفر در تهران حس قوی بودن افزایش رقابت میان کاندیداها را می‌دهد.

رئیس بنیاد مستضعفان در انتخابات شرکت کرد

رئیس بنیاد مستضعفان با حضور در حسینیه ارشاد در انتخابات شرکت کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان بعد از شرکت در انتخابات گفت: رهبر انقلاب در واقع فراخوانی برای حضور در پای صندوق های رای داشتند و به حول قوه الهی با وجود همه آنچه این مدت طولانی دشمنان و بدخواهان علیه این رویداد بزرگ تبلیغ کردند و مردم را از اینکه بخواهند در تعیین سرنوشت حود شرکت کنند بازخواندند، حضور مردم یک نه بزرگ به خواسته آنها و یک آری بزرگ و لبیکی به خواسته رهبری است و ان شا الله مردم این حماسه را با موفقیت امروز رقم خواهند زد.

دهقان گفت: امیدواریم مجلس قوی و قدرتمندی شکل بگیرد هم برای فردای این کشور اهمیت دارد و هم تاثیرگذاری جدی در اداره بهتر کشور دارد و ان شا الله توجه جدی به مشکلات مردم به خصوص توجه به چیزی که ما اسمش را وحدت و انسجام ملی می گذاریم، شود. مجلس می تواند در این وادی نقش آفرین باشد خود این به معنای تولید قدرت و تامین امنیت است ان شالله برای همه مردم آرزوی توفیق داریم.

حدادعادل رای خود را به صندوق‌ انداخت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسجد لرزاده رای خود را به صندوق‌ انداخت.

غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در مسجد لرزاده رای خود را برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صندوق‌ها انداخت.

حضور رحمانی فضلی در ستاد انتخابات وزارت کشور

asdasdوزیر پیشین کشور با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور آرای خود را به صندوق ریخت.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر پیشین کشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و‌ مجلس خبرگان رهبری مشارکت کرد.

مشارکت ظریف در انتخابات

asdasdوزیر خارجه سابق ایران آرای خود را به صندوق ریخت.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه سابق کشورمان وی صبح امروز با حضور در مدرسه ای در حوالی منزل خود، در انتخابات شرکت کرد.

شمخانی: خلق شگفتی ویژگی بارز مردم ایران است

مشاورسیاسی مقام معظم رهبری صبح امروز با حضور در مسجد حضرت ولی عصرعلیه السلام(خوزستانی‌ها مقیم تهران)آراء خود را به صندوق انداخت.

دریابان علی شمخانی پس از انداختن آراء خود به صندوق در پاسخ به سئوالی در خصوص پیش بینی او از میزان مشارکت مردم در انتخابات صرفا به بیان یک جمله اکتفا کرد و گفت:”خلق شگفتی ویژگی بارز مردم ایران است.”

صفار هرندی در ستاد انتخابات وزارت کشور رای داد

asdasdعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات شرکت کرد.

صفار هرندی برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور آراء خود را به صندوق انداخت.

لاریجانی رأی خود را به صندوق انداخت

asdasdرئیس پیشین مجلس شورای اسلامی رای خود را در امامزاده صالح به صندوق انداخت.

علی لاریجانی در ساعات اولیه رأی‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در آستان حضرت صالح بن موسی الکاظم(ع)، آراء خود را به صندوق انداخت.

یاسر خمینی در انتخابات شرکت کرد

نوه امام خمینی(ره) با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

همتی در انتخابات شرکت کرد


همتی رئیس اسبق بانک مرکزی در انتخابات شرکت کرد.

عبدالناصر همتی رئیس اسبق بانک مرکزی و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ به همراه همسرش با حضور در حسینیه جماران، رای خود را برای انتخاب نمایندگان تهران در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری به صندوق انداخت.

عراقچی در انتخابات شرکت کرد


دبیر شورای راهبردی روابط خارجی آرای خود را به صندوق اندخت.

سید عباس عراقچی دبیر شورای راهبردی روابط خارجی با حضور در یکی از مدارس تهران در انتخابات شرکت کرد.

سرلشکر باقری آرای خود را به صندوق انداخت

رییس ستادکل نیروهای مسلح در انتخابات مجلس شرکت کرد.

سرلشکر باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح با حضور در مسجد جامع لویزان، در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد.

کرباسچی در انتخابات شرکت کرد


غلامحسین کرباسچی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت کرد.

غلامحسین کرباسچی فعال سیاسی با حضور در حسینه ارشاد در انتخابات دوازدهمین پوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری شرکت کرد و آرای خود را به صندوق انداخت.

احمد خمینی: شور و شوقی بین هم نسل‌ هایم ندیدم که امیدی برای تغییر از دل صندوق رای داشته باشند

به گزارش شفقنا، ایسنا نوشت: حجت الاسلام سیداحمد خمینی از اعضای بیت امام خمینی (ره) بعد از شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در جمع خبرنگاران در حسینیه جماران گفت: در این دوره از انتخابات، شور و شوقی را بین دوستان و هم نسل‌ هایم ندیدم که امیدی برای تغییر از دل صندوق رای داشته باشند.

وی ادامه داد: ایجاد موجی در جامعه به تفکر نو و تغییر نیاز دارد تا جوانان لمس کنند کاندیداها به دنبال تغییر هستند، نه اینکه صرفا شاهد نام‌هایی باشند که به گوشش شان نخورده و وعده وجود داشته که هیچ وقت مطرح نشده و هر وقت هم که پای صندوق رای آمدند موفق به تغییر دلخواهشان نشدند.

احمد خمینی بیان کرد: امیدواریم در انتخابات های آینده شاهد حضور کاندیداهای مختلف از تمامی جناح ها باشیم و دیگر یاس و ناامیدی را نبینیم؛ انتخابات بستری است که تغییر و مسیر درست رفتن و نظارت مردم بر حاکمان و مسئولان از دل آن رخ می دهد، پس نباید انتخابات را تک جناحی و تک حزبی کنیم.

وی یادآور شد: وقتی در سال های گذشته علی رغم افزایش مشارکت تغییری حاصل نشد، نتیجه آن ناامیدی است، لذا اگر قرار باشد با مشارکت بالا شرایط همچون قبل و یا با تغییر اندک باشد پس دیگر امیدی به تغییر نیست و شرکت در انتخابات کاهش پیدا می کند.

وی در عین حال بیان کرد: در این شرایط می توان با رای اعتراضی گفت این رویه غلط است؛ شرکت در انتخابات نشان دهنده حمایت از نظام و جمهوری اسلامی است.

احمد خمینی تاکید کرد: حضور در انتخابات تکلیفی برای همه و حق ما برای انتخاب فردای کشور و آینده فرزندانمان است. این کوچکترین حق ما از دموکراسی و جمهوری است که امام و رهبری انقلاب همواره از آن صحبت کردند.

حضور مجید انصاری در حسینیه جماران

عضو مجمع تشخیص مصلحات نظام در انتخابات شرکت کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

سعید محمد رای خود را به صندوق انداخت

سعید محمد با حضور در مسجد امام حسین رای خود را به صندوق انداخت.

سعید محمد با حضور در مسجد امام حسین رای خود را برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صندوق‌ها انداخت.

این خبر در حال تکمیل است…

نظر شما