شناسهٔ خبر: 65483064 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

مقامات و چهره‌های سیاسی؛ پای صندوق‌های رای

چه کسانی آمدند؟

دنياي اقتصاد : انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته با حضور پرشور مقامات و چهره‌های سیاسی کشور پای صندوق‌های رای برگزار شد‌. از جمله ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری که در نخستین ساعات آغاز فرآیند رای‌گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، رای خود را به صندوق ستاد انتخابات کشور انداخت. در کنار او احمد وحیدی وزیر کشور، محمد‌تقی چراغی معاون سیاسی وزیر کشور، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و علی القاصی رئیس‌کل دادگستری استان تهران نیز در ستاد انتخابات کشور رای‌های خود را به صندوق رای ستاد انتخابات کشور انداختند.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز با حضور در شعبه اخذ رای مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان، رای خود را در صندوق‌های رای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انداخت. محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور نیز با حضور در امامزاده صالح (ع) تجریش  رای خود را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداخت.

حضور مراجع تقلید

به گزارش خبرگزاری صداو‌سیما، مراجع عظام تقلید حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی، سبحانی و مظاهری نیز روز گذشته در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند.

کدام شخصیت‌ها در مساجد رای دادند؟

مساجد مختلف شهر تهران نیز به عنوان پایگاه‌های اخذ رای میزبان دیگر چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی کشور بودند. همچنان‌که محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه‌قضائیه روز گذشته با حضور در مسجد جامع لویزان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت. به گزارش «ایسنا»، رئیس قوه‌قضائیه با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی و افزایش سلامت و امنیت انتخابات، گفت: قوه‌قضائیه از ماه‌ها پیش، «ستاد پیشگیری از وقوع تخلفات و جرایم انتخاباتی» را با عضویت مسوولان دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل داد و در آن ستاد تدابیر لازم برای افزایش امنیت و سلامت انتخابات اتخاذ شده است؛ همچنین مقامات قضایی مربوطه، دادستان‌ها و قضات کشیک ما کاملا آماده هستند تا به محض وصول گزارشی ناظر بر وقوع تخلف یا جرایم انتخاباتی، در اسرع وقت به موضوع ورود کنند و اقدامات مقتضی را به عمل آورند.

از سوی دیگر علی شمخانی، مشاور سیاسی رهبر انقلاب و دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی با حضور در مسجد حضرت ولی‌عصر علیه‌ السلام‌(خوزستانی‌های مقیم تهران) آرای خود را در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداخت. محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در مسجد جامع لویزان و حدادعادل نیز در مسجد لرزاده تهران رای خودرا به صندوق انداختند‌. مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران هم در مسجد حضرت رسول اکرم (ص) واقع در خیابان گیلان حاضر و رای خود را به صندوق انداخت‌. علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت نیز با حضور در مسجدالنبی تهران رای خود را به صندوق انداخت. شعبه مسجد لرزاده در دقایق اولیه آغاز کار رای‌گیری خود، همچنین میزبان احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی برای انتخابات بود‌.

سردار سرلشگر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم از دیگر مسوولانی بود که در مسجد لویزان رای خود را به صندوق انداخت. همچنین محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رای خود را به صندوق مسجد حضرت ابوالفضل واقع در بلوار دریای تهران انداخت. انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده هم با حضور در مسجد جامع ابوذر رای خود را به صندوق انداخت. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه با حضور در شعبه مسجد دانشگاه صنعتی شریف آرای خود را به صندوق انداخت. در کنار مقامات رسمی کشور، سعید محمد نیز با حضور در مسجد امام حسین رای خود را به صندوق انداخت.

قالیباف کجا رای داد‌؟

محمدباقر قالیباف نیز با حضور در شعبه اخذ رای واقع در تکیه مرتضی علی‌(ع) واقع در محله هرندی تهران رای خود را برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداخت. رئیس مجلس گفت: کشور دارای نقاط قوت و ضعفی است که تنها پنجره برای تقویت نقاط قوت، حذف نقاط ضعف و ایجاد تحول، پنجره انتخابات است.

لاریجانی، روحانی و ناطق کجا رای دادند؟

همچنین حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق آرای خود را در یکی از مدارس منطقه یک تهران برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداخت.علی لاریجانی، رئیس مجالس هشتم تا دهم، صبح امروز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در ساعات اولیه رای‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در آستان مقدس حضرت  امامزاده صالح (ع) تجریش آرای خود را به صندوق انداخت. همچنین علی‌اکبر ناطق نوری رئیس مجلس دوره پنجم با حضور در حسینیه ارشاد، رای خود را برای انتخاب مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به صندوق انداخت.

حسینیه جماران و ارشاد میزبان چه کسانی بود؟

عبدالناصر همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی و کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۰ نیز به همراه همسرش با حضور در حسینیه جماران، رای خود را برای انتخاب نمایندگان تهران در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری به صندوق انداخت. حسن و یاسر خمینی، نوه‌های  امام (ره) با حضور در حسینیه جماران، رای خود را برای انتخاب نمایندگان تهران در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری به صندوق انداختند. مجید انصاری‌ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور سابق کشور، محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در مجلس دهم همراه با همسرش نیز با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق رای انداختند. غلامحسین کرباسچی فعال سیاسی هم با حضور در حسینیه ارشاد در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری شرکت کرد. شهاب طباطبایی، دبیرکل حزب ندا نیز با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت‌.

حضور ظریف و عراقچی

محمد‌جواد ظریف، وزیر امور خارجه سابق کشورمان هم با حضور در مدرسه‌ای در حوالی منزل مسکونی‌اش، در انتخابات شرکت کرد. همچنین عباس عراقچی، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی با حضور در یکی از مدارس تهران در انتخابات شرکت کرد. در این بین اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی در دوران ریاست‌جمهوری، روز گذشته در یادداشتی با عنوان «دلایلی که در انتخابات رأی دادم» در شبکه اجتماعی خود نوشت: معتقدم با رای به افراد‌ معترض به شرایط موجود شاید بتوان جریان مهندسی‌کننده انتخابات را از کرده خود پشیمان کرد و امکان تشکیل فراکسیونی ولو کوچک را از منتخبانی اصلاح‌طلب، میانه‌رو و توسعه‌گرا به وجود آورد.

نظر شما