شناسهٔ خبر: 65428962 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

اختلال پانیک در کودکان چگونه است؟

اختلال پانیک در کودکان یکی از اختلالات عصبی می باشد که باعث ترس مداوم کودکان می شود. در ادامه بیشتر با این اختلال آشنا می شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، همانطور که میدانید ریشه اصلی اختلال پانیک یا هراس در کودکان استرس و اضطراب می‌باشد. به همین دلیل کودک همیشه باید در محیطی آرام و شاد قرار داشته باشد. زیرا اختلال پانیک در کودکان باعث می‌شود تا کودکان حتی در شرایط آرام و طبیعی هراس داشته باشند و بترسند.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با ترس از غذا یا سیبوفوبیا

این ترس ایجاد شده در کودک مبتلا به بیماری پانیک باعث می‌شود که کودک نتواند مانند هم سن و سالان خود رفتار کند و مدام بترسد.

اصلی ترین علائم حمله پانیک در کودکان جیغ کشیدن، شکم درد، گریه کردن، حالت تهوع، تب و لرز و سردرد می‌باشد. همچنین غش کردن، ایجاد درد شدید در قفسه سینه، تنگی نفس و گر گرفتگی از دیگر علائم حمله پانیک در کودکان است.

ناگفته نماند که این علائم ذکر شده در مدت ده دقیقه به اوج خود رسیده و حال کودک بدتر می‌شود. در صورت مشاهده هر کدام از این علائم بهتر است سریعاً به مشاور و روانشناس مراجعه کنید.

علت ها و درمان اختلال پانیک

همانطور که میدانید دلایل ایجاد هراس یا اختلال پانیک در کودکان بسیار مختلف می‌باشد. به عبارت دیگر در بعضی افراد امکان دارد این اختلال کاملاً ژنتیکی و ارثی بوده و در بعضی افراد دیگر به دلیل وقوع یک اتفاق ناگوار این اختلال به وجود می‌آید.

به طور کلی دلایل ایجاد اختلال پانیک یا هراس در کودکان به سه گروه تأثیر ژنتیک، ایجاد اختلال در عملکرد مغز و استرس و اضطراب می‌باشد.

ناگفته نماند کودکانی که حساس تر و پرخاشگر هستند و در محیط نامناسبی سریعاً دچار استرس و اضطراب می‌شوند بیشتر در معرض این اختلال قرار دارند.

همچنین کودکانی که دچار بیماری اوتیسم هستند هنگامی که توانایی تجزیه و تحلیل اتفاقات محیط اطراف را نداشته باشند دچار حمله پانیک می‌شوند. به طور کلی بهترین محیط برای کودکان محیطی آرام و شاد می‌باشد.

برای درمان اختلال پانیک در کودکان بهتر است به روانپزشک و مشاور مراجعه کنید. زیرا پزشک با گفت و گو سعی می‌کند افکار غیر واقع بینانه کودک را تغییر دهد. همچنین مصرف دارو های ضد افسردگی که تحت نظر پزشک باشد برای درمان این اختلال موثر است.

درمان طبیعی برای این اختلال از طریق والدین بسیار موثر است. به عنوان مثال تنظیم خواب کودک، داشتن فعالیت بدنی کودک در طول روز، دور نگهداشتن کودک از محیط های تنش زا و ایجاد محیطی شاد و آرام برای کودک بهترین درمان پانیک در کودکان می‌باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما