شناسهٔ خبر: 65344835 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تشدید نظارت بر بازار و تامین به موقع کالا‌های اساسی

فرماندار شهرستان با اشاره به نزدیک شدن به سال جدید و ماه مبارک رمضان، بر تشدید نظارت بر بازار و تامین به موقع کالا‌های اساسی و مورد نیاز برای این ایام تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

محمدباقر هنربر با بیان اینکه نظارت‌ها نباید محدود به زمان خاص باشد و همواره باید در طول سال تداوم داشته باشد، ادارات جهاد کشاورزی، صمت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف را متولیان اصلی نظارت‌ها خوانده، ادامه داد: تیم‌های مشترک نظارت و بازرسی بطور مستمر در تمامی نقاط شهرستان باید حضور داشته باشند تا مردم درگیر مشکلات ناشی از نبود عدم نظارت بر بازار نگردند.

وی با اشاره به موضوع فروش میوه‌های تولیدی شهرستان مانند سیب افزود: باغداران شهرستان میانه زحمات و هزینه‌های زیادی را برای محصول متحمل می‌شوند، اما متاسفانه سود اصلی نصیب دلالان و واسطه‌ها می‌شود و باید ادارات ذیربط، بازار را از دست دلالان بگیرند تا حقوق تولیدکنندگان تضییع نشود و محصول نهایی با قیمت منصفانه به دست مصرف کننده برسد.

وی  با اشاره به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، بر لزوم شفاف سازی نحوه اجرای این طرح توسط ادارات مربوطه با اطلاع رسانی به موقع و نظارت، تاکید کرده، گفت: هدف دولت از اجرای این طرح، حمایت از اقشار بوده و بسیار خوب است، اما نباید با عدم اطلاع رسانی صحیح و به موقع و عدم نظارت کافی از سوی ادارات، مردم با مشکلاتی مواجه شوند و از طرفی دستاویزی برای تخریب عملکرد مثبت دولت توسط رسانه‌های معاند را به وجود آید.

فرماندار میانه همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بسیار میانه در حوزه کشاورزی و باغی، بر برگزاری جشنواره‌های مختلف با هدف معرفی این محصولات تاکید کرده، گفت: میانه محضولات شاخصی، چون سیب، برنج و دیگر تولیدات دارد، اما این‌ها به اندازه کافی معرفی نشده اند و ضروریست حشنواره‌هایی نه بصورت مقطعی، بلکه متناوب و مستمر برگزار شود تا آوازه میانه و محصولاتش فراگیر شود.

نظر شما