شناسهٔ خبر: 64611572 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

بهره برداری از بندر چند منظوره ابوموسی در سفر رییس‌ جمهوری

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افتتاح و بهره‌ برداری از بندر چند منظوره ابوموسی به ارزش سه هزار و 210 میلیارد ریال اعتبار در دومین دور سفر رییس جمهور خبر داد.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

 مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افتتاح و بهره‌ برداری از بندر چند منظوره ابوموسی به ارزش سه هزار و 210 میلیارد ریال اعتبار در دومین دور سفر رییس جمهور خبر داد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "حسین عباس‌نژاد" افزود : بندر چند منظوره ابوموسی شامل ساختمان مرجع دریایی، کریدور مسافری، اسکله‌ ها‌ و دیوار پیرامونی یکی از طرح‌ های شاخص و آماده بهره‌ برداری در دومین دور سفر رییس جمهوری است.  

وی ادامه داد : این طرح مردم محور با رویکرد اشتغال پایدار، توسعه بنادر کوچک و رونق بخشی به اقتصاد و معیشت ساحل‌ نشینان دارای 17 هکتار وسعت و 6.5 متر آبخور است که می‌ تواند پذیرای شناورهای هفت هزار تنی باشد.

 مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از مزیت‌ های اصلی این طرح به افزایش ظرفیت عملیاتی، ایجاد فرصت‌ های شغلی جدید، توسعه اقتصادی جزیره و افزایش ضریب ایمنی شناورهای درحال رفت و آمد در آب‌ های پیرامونی این منطقه اشاره کرد. 

عباس‌ نژاد گفت : بندر ابوموسی به عنوان یک طرح پیشران در حوزه اقتصادی است که قابلیت پشتیبانی حمل بار و مسافر دارد و می ‌‎تواند در آینده مبدا صادرات محموله‌ های شیلاتی به کشورهای حوزه خلیج‌ فارس باشد.

  وی با اشاره به نصب یک پست اسکله شناور و یک فروند رمپ در این بندر، افزود : ساختمان مرجع دریایی این بندر نیز به ارتفاع ۲۵ متر در چهار طبقه آماده بهره‌ برداری است.

 به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد : کار ساختمان مرجع دریایی بندر ابوموسی که از اسفند ماه ۱۴۰۰ آغاز شده شامل بخش‌ های برج کنترل تردد دریایی، امداد و نجات دریایی، امور دریایی بندر و  فضاهای آموزشی، ورزشی، رفاهی و اقامتی است. 

جزیره بوموسی با ۱۲ کیلومتر مربع وسعت به عنوان مرکز این شهرستان در آب‌ های خلیج فارس و در فاصله ۷۵ کیلومتری بندرلنگه و ۵۷ کیلومتری شرق جزیره سیری واقع شده است.

نظر شما