شناسهٔ خبر: 64606314 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بندر چندمنظوره جزیره بوموسی آماده بهره‌برداری

بندر چندمنظوره بوموسی در دور دوم سفر رییس جمهور به هرمزگان به بهره برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

بندر چندمنظوره جزیره بوموسی آماده بهره‌برداری

به گزارش حبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بندر چندمنظوره بوموسی شامل ساختمان مرجع دریایی، راهرو مسافری، اسکله‌ها و دیوار پیرامونی است که با هزینه سه هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال تکمیل شده است.

حسین عباس‌نژاد افزود: این طرح مردم محور با رویکرد اشتغال پایدار، توسعه بنادر کوچک و رونق بخشی به اقتصاد و معیشت جزیره نشینان تکمیل شده و دارای ۱۷ هکتار وسعت و ۶ و نیم متر آبخور اسکله است که می‌تواند پذیرای شناور‌های هفت هزار تنی باشد.

وی با اشاره به نصب یک پست اسکله شناور و یک فروند رمپ در این بندر گفت: ساختمان مرجع دریایی این بندر نیز به ارتفاع ۲۵ متر در چهار طبقه آماده بهره‌برداری است.

بیشتر بخوانید:  اختصاص ۴ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری بوموسی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: ساختمان مرجع دریایی بندر بوموسی شامل بخش‌های برج کنترل رفت و آمد دریایی، امداد و نجات دریایی، امور دریایی بندر و فضا‌های آموزشی، ورزشی، رفاهی و اقامتی است.

عباس‌نژاد گفت: از مزیت‌های اصلی این طرح افزایش ظرفیت عملیاتی، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، توسعه اقتصادی جزیره و افزایش ضریب ایمنی شناور‌های درحال رفت و آمد در آب‌های پیرامونی این منطقه است.

وی افزود: بندر بوموسی به عنوان یک طرح پیشران در حوزه اقتصادی است که قابلیت پشتیبانی حمل بار و مسافر دارد و می‌‎تواند در آینده مبدا صادرات محموله‌های شیلاتی به کشور‌های حوزه خلیج‌فارس باشد.

جزیره بوموسی با ۱۲ کیلومتر مربع وسعت به عنوان مرکز این شهرستان در آب‌های خلیج فارس و در فاصله ۷۵ کیلومتری بندرلنگه و ۵۷ کیلومتری شرق جزیره سیری واقع شده است.

نظر شما