شناسهٔ خبر: 64386549 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در کشور

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان از افزایش مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در کشور به 630 مشاور خبر داد.

صاحب‌خبر -

*افزایش مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، مهدی متقی فر مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه معاونت جوانان در راستای مسائل اجتماعی به ویژه در حوزه ازدواج، سبک زندگی و تحکیم خانواده تکالیف مهمی دارد گفت: آموزش و مشاوره از مهمترین تکالیف این معاونت است که همه ادارات استانها، برگزاری کارگاههای آموزشی پیش از ازدواج به ویژه در مناطق محروم و مناطقی که دسترسی به خدمات آموزشی کمتر دارند را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در سراسر کشور کارگاه های آموزشی به واسطه سمن ها و مراکز مشاوره برگزار می شود، افزود: در سراسر کشور 630 مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده فعال است که 180 مرکز در تهران مستقر است.

متقی فر افزود: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در وزارت ورزش دنبال می شود خدمات با کیفیت و متحول کننده در حوزه مشاوره است که مراکز مشاوره به صورت تخصصی پیش از ازدواج به جوانان خدمات ارائه می دهد.

به گفته وی اگر بتوان فرهنگ آموزش و مشاوره های پیش از ازدواج را در کشور پررنگتر کنیم طلاق کاهش پیدا می کند و خیلی از مشکلات و مسایل زوجین به دلیل نبود مهارت و اگاهی در زمان شروع زندگی برطرف خواهد شد.

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش از جوانان خواست پیش از انتخاب همسر و شروع زندگی به موضوع مشاوره پیش از ازدواج و آموزش ها توجه ویژه ای داشته باشند.

متقی فر افزود: سال گذشته برای 185 مرکز مشاوره مجوز صادر شد این در حالی است که در 15 سال گذشته در سال 40 مجوز صادر می شد که این امر نشاندهنده افزایش صدور مجوزها است.

نظر شما