شناسهٔ خبر: 22599635 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بررسی بیش از ۳هزار پرونده قضایی در مراکز مشاوره‌ای پلیس البرز

از ابتدای سال جاری تاکنون ۳هزار و ۹۰۴پرونده قضایی به مرکز مشاوره کلانتری‌های این استان ارجاع شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی البرز با اعلام این خبر گفت: از مجموع پرونده‌های ارجاع شده بیش از ۵۰درصد به مصالحه انجامیده است.
سرهنگ خسروی افزود: در این مدت ۳۴۹ پرونده نیز به مراجع قضایی ارجاع شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین پرونده‌های ارجاع شده به مراکزمشاوره کلانتری‌های این استان خانوادگی، اجتماعی و حقوقی بوده است، افزود: هدف از راه اندازی مراکز مشاوره پلیس، افزایش اعتماد عمومی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آن‌ها است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی البرز با اشاره به اینکه مشاوره و مددکاری اجتماعی در سال‌های اخیر در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته است، افزود: خدمات مشاوره‌ای ناجا شامل مشاوره روانشناختی، انتظامی، مددکاری اجتماعی، روانسنجی و ... است که شهروندان می‌توانند با مراجعه به این مراکز خدمات دریافت کنند.
خسروی در پایان گفت: با بیان اینکه اکنون در ۶ کلانتری استان البرز مراکز مشاوره فعال است، افزود: مشاوره فردی، گروهی، خانوادگی، تحصیلی، شغلی و ازدواج، مهارت‌های مدیریت استرس، روابط بین فردی، تفکر نقاد، حل مسئله، مقابله با خلق منفی، مدیریت زمان، مدیریت خشم، ارتباط موثر، خودآگاهی و همدلی از جمله خدماتی است که در مراکز مشاوره پلیس به عموم مردم ارائه می‌شوند.

نظر شما