شناسهٔ خبر: 64206609 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

در همایش بین‌المللی تهران درباره فلسطین؛

وزیر امور خارجه: شورای امنیت در توقف حملات علیه غزه هیچ‌گونه اقدام مؤثری نداشته است

«امیرعبداللهیان» گفت: شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته قطعنامه‌ای را در مورد ضرورت ارسال کمک‌ها به سراسر غزه به تصویب رساند؛ اما این شورا به عنوان مسئول حفظ صلح و امنیت بین‌المللی متأسفانه در توقف حملات هیچ‌گونه اقدام مؤثری نداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، امروز (شنبه) در همایش بین‌المللی تهران درباره فلسطین اظهار داشت: حضور شما مقامات نشانه دغدغه‌مندی نسبت به ارزش‌های انسانی و یکی از مسائل حل‌نشده بین‌المللی طی دهه‌های گذشته یعنی موضوع مهم فلسطین است.

امیرعبداللهیان افزود: مسئله فلسطین همواره مورد توجه ایران بوده و در اندیشه‌های امام خمینی (ره) و همچنین در نگاه بلند و راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارد. امروز ما گرد هم آمدیم تا در خصوص مسئله فلسطین به ویژه تحولات هفته‌های اخیر که با کشتار و نسل‌کشی بیش از ۲۰ هزار تن غیر نظامیان غزه و کرانه باختری که ۷۵ درصد را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند، تخریب گسترده زیرساخت حیاتی و آوارگی ساکنان غزه همراه شویم و گفت‌وگو و تبادل نظر کنیم.

وزیر امور خارجه  درخصوص هدف از برگزاری این نشست، عنوان کرد: هدف ما توقف جنایات رژیم جعلی و آپارتاید علیه ملت مظلوم فلسطین، مقابله با جنایات جنگی و نقض حقوق بشردوستانه و همچنین یافتن راه‌هایی برای تعیین حق سرنوشت فلسطینی‌ها و احقاق حقوق آن‌هاست.

وی ادامه داد: این همایش در شرایطی برگزار می‌شود که شورای امنیت روز گذشته قطعنامه‌ای را در مورد ضرورت ارسال کمک‌ها به سراسر غزه به تصویب رساند؛ اما این شورا به عنوان مسئول حفظ صلح و امنیت بین‌المللی متاسفانه در توقف حملات هیچ‌گونه اقدام موثری نداشته است.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین مانع در این زمینه، دولت آمریکا و برخی متحدین کاخ سفید بودند که عملاً به حمایت بی‌قید و شرط از اشغالگر و نسل‌کشی پرداختند. در این شرایط مسئولیت همه ما و بازیگران بین‌المللی ایجاب می‌کند که از هیچ کوششی برای حمایت از فلسطین دریغ نکنیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما