شناسهٔ خبر: 63609710 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتتاح نخستین مرکز تخصصی نفس آذربایجان غربی

با هدف پیشگیری از سقط جنین، نخستین مرکز تخصصی نفس در کلینیک تدبیر ارومیه افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

مسئول مرکز نفس استان آذربایجان‌غربی در مراسم گشایش این مرکز گفت: مرکز مردمی نفس با هدف پیشگیری و آگاهی بخشی در زمینه سقط، در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان افتتاح شد.

مریم ناظمی اظهار کرد: مرکز مردمی نفس طرحی کشوری است که کار خود را با محوریت سه حوزه فرهنگ‌سازی، شناسایی و حمایت برای عموم جامعه آغاز کرده است.

وی بیان کرد: به همت گروه‌های مردمی جمعیت و دانشکده علوم پزشکی استان مرکز مردمی «نفس» (نجات فرزندان سقط) اولین مرکز مردمی با هدف پیشگیری و آگاهی بخشی در زمینه سقط، در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهرستان‌های استان افتتاح شد.

مسئول مرکز نفس استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: این مرکز بنا دارد از طریق ارتباط گرفتن با مادرانی که به هر دلیل و یا مشکل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تصمیم به سقط دارند، از آنان حمایت کنند و خانواده‌ها از کمک‌های این مرکز با وجود کارشناسان خبره در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: بنابراین باید با فرهنگ‌سازی مردم را نسبت به این اتفاق شوم و فعل حرام و رفتار نادرست، آگاه کرد و عواقب شرعی، قانونی، اجتماعی و خانوادگی آن را برای مردم گوشزد کرد تا روند این اتفاق در کشور معکوس شود.

نظر شما