شناسهٔ خبر: 46132006 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۳ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج در آذربایجان غربی مشغول فعالیت هستند

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: ازدواج جوانان نیازمند حمایت‌های فراوان است.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ۲۲:۵۴
کد خبر ۷۶۹۲۲۹۴
دانلود PDF

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: ازدواج جوانان نیازمند حمایت‌های فراوان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمدحسین حسنی در نشست خبری با خبرنگاران از آغاز مرحله اول پویش جوانان با همراهی خیّران گفت: مرحله اول این پویش نیز در هفته ازدواج سال جاری با هدف تامین جهیزیه و خدمات رسانی برای ازدواج زوج‌های جوان اجرا شده بود.

او با اشاره به مرحله دوم پویش جوانان با همراهی خیّران خبر داد گفت: دومین مرحله پویش ازدواج با همراهی خیّران از عید مبعث آغاز و تا عید فطر ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان آذربایجان غربی ادامه داد: به لطف ورود خیّرین در این مسئله حیاتی، می‌توانیم نیاز بخشی از زوج‌های جوان را برطرف کنیم، اما باید به خاطر داشت که ازدواج و فرزند آوری مسئله‌ای حیاتی برای کشور است.

حسنی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز به این موضوع توجه ویژه دارند خاطر نشان کرد: اهمیت این مسئله به حدی زیاد است که مقام معظم رهبری در سخنان چند سال اخیر خود، ازدواج و فرزند آوری را به عنوان یک مسئله حیاتی برای کشور مطرح کرده‌اند.

او ادامه داد: ازدواج و فرزندآوری به یک موضوع مهم تبدیل شده، زیرا هر ساله سن جمعیت جوانان ما روز به روز افزایش یافته و در حال حاضر نیز به بالای ۳۰ سال رسیده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اگر این روند ادامه یابد با مشکلات فراوانی رو بر رو خواهیم شد اظهار کرد: با ادامه این روند در ۲۰ سال آینده جمعیت فعال ما کاهش چشم گیری خواهد یافت و احتمال وارد کردن نیروی کار جوان به کشور نیز افزایش یافته و مشکلات امنیتی، اجتماعی و سیاسی بسیاری را برای کشور در پی خواهد داشت.

حسنی نیازمندی‌های اداره مملکت را نیروی کار جوان دانسته و گفت: مملکت از طریق نیروی کار جوان اداره می‌شود، اما با ادامه این روند تعداد این افراد کاهش می‌یابد پس باید به این موضوع توجه کرد، زیرا حیات یک جامعه به ازدواج و فرزندآوری آن بستگی دارد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی در پاین گفت: درحال‌حاضر ۱۳ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج در ارومیه، پیرانشهر، اشنویه، بوکان مشغول به فعالیت هستند و اداره ورزش و جوانان از کسانی که توانایی پرداخت هزینه مشاوره را ندارند، حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ ت ا

نظر شما