شناسهٔ خبر: 6227885 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار گیلان: نیازمند استقرار بالگرد امداد به صورت تمام وقت هستیم

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: بمنظور تسریع در رسیدگی به حوادثی همچون خشکسالی، آتش سوزی و ... نیازمند استقرار بالگرد امداد به صورت تمام وقت هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی عصر سه شنبه در جلسه کمیته ساماندهی سواحل و مناطق گردشگری استان اظهار کرد: نبود آشیانه در گیلان نمی تواند بهانه ای برای عدم استقرار بالگرد باشد.

وی با اشاره به اختصاص اعتبارات ملی در بخش ساماندهی سواحل گفت: سال گذشته توفیقات خوبی در استان در بحث سالمسازی دریا داشتیم که برای تحقق برنامه های پیش بینی شده و توفیقات بیشتر، باید دستگاه های مربوطه از تمامی امکاناتشان برای رفع مشکلات بهره بگیرند.

استاندار گیلان کمبود اعتبارات را دلیلی برای عدم انجام وظایف و ساماندهی امور ندانست و ادامه داد: مدیران باید تمامی توانشان برای حل مشکلات به کار گیرند.

وی تصریح کرد: بخشی از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی به دلیل نبود محیط های شاد است که باید با فراهم کردن محیطی سالم و شاد ، زمینه را برای حضور جوانان در این مکان ها فراهم کنیم.

نجفی با بیان این که همدلی، همراهی و همزبانی خوبی بین مدیران استان وجود دارد، از سپاه برای اجرای برنامه های فرهنگی و فراهم کردن محیط شادی در این طرح ها قدردانی کرد.

وی همچنین بر حضور نجات غریق در همه ایستگاه های دریا تاکید و بیان کرد: مردم نیز باید برای استفاده از دریا از حضور در مکان های خطر آفرین و یا ساعات غیرکاری طرح ها برای حفظ امنیتشان خود داری کنند.

نجفی عملکرد مدیران در بخش اجرای طرح های سالمسازی دریا را رضایت بخش دانست و با تاکید بر ضرورت دریافت سهم استان گیلان در هر بخش توسط دستگاه ها گفت: از سازمان گردشگری هم انتظار داریم نگاه ویژه ای به این استان گردشگرپذیر داشته باشد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان نیز در این جلسه گفت: تاکنون 43 طرح سالمسازی دریا در استان آماده شده است.

محمد احمدی پور افزود: از 53 غرقی استان در سال گذشته ، 17 نفر از اول خرداد تا شانزدهم تیرماه غرق شدند.

وی با بیان اینکه تمامی این غرق شدگان در خارج از طرح های سالمسازی شنا می کردند، اضافه کرد: علاوه بر این، دو نفر از این 17 نفر در ساعاتی خارج از ساعت زمان کاری طرح ها اقدام به شنا کرده بودند.

گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب استان حدود 300 کیلومتر نوار ساحلی دارد و امسال 67 طرح سالم سازی آماده شده است.ک/2

7296/2007

نظر شما