شناسهٔ خبر: 6229251 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار گیلان :

استقرار تمام وقت بالگرد امداد هوایی در استان لازم است

نشست ستاد ساماندهی سواحل و مناطق گردشگری گیلان با توجه به آغاز موج دوم سفرهای تابستانی به ریاست استاندار برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان : دکتر نجفی  در این نشست بخشی از مشکلات اجتماعی و ناهنجاری های موجود را به دلیل  کمبود فضاهای مفرح برای شور و شعف جوانان دانست و خاطر نشان کرد : بحمدا... در گیلان دراین خصوص گام های خوبی برداشته شده است و به دنبال بهبود این بخش هستیم. وی با اشاره به اینکه برای محافظت از هر فرد برای جلوگیری از غرق شدن نمی توان یک منجی قرار داد گفت : هدف ما این است که درکنار حضور گسترده نیروهای نجات غریق، اورژانس، هلال احمر و دیگر دستگاه های متولی با آموزش و اطلاع رسانی فرهنگ جلوگیری از شنا کردن در مناطق پرخطر را ترویج دهیم و در این مسیر به دنبال پلیسی کردن فضای منطقه نیستیم.

وی صدا و سیما را یکی ازبخش های موثر در آموزش و تبلیغ مباحث مختلف سواحل دانست و افزود : با هماهنگی که با صدا و سیما انجام خواهد گرفت در کمک به بهبود فضای آموزشی و اطلاع رسانی برای کاهش تعداد غریق تلاش شود.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه اکثر طرح های سالمسازی دریا در روستاها وجود دارند گفت : در این بخش برای توسعه روستاها که سواحل نیز بخشی از آن هستند می توان از بودجه اعتبارات روستایی و عمرانی دهیاریها نیز بهره مند شد.

استاندار گیلان استقرار تمام وقت بالگرد امداد هوایی در استان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: نبود آشیانه نباید بهانه‌ای برای عدم استقرار بالگرد باشد به‌ویژه اینکه وضعیت گیلان از نظر بروز بلایای طبیعی نظیر  خشکسالی و آتش‌سوزی جنگلها نگران کننده است.

دکتر نجفی  کمبود منابع مالی را در آماده سازی سواحل قابل توجیه ندانست و گفت: گیلان به دلیل موقعیت گردشگری و استقبال مسافران از سواحل نیاز به همت و حمایت بیشتری دارد.

وی بر ضرورت ترویج اینکه جمعیت این استان به طور متوسط با حضور مسافران 5 میلیون نفر است افزود : با این حجم از مسافر در طول سال ما باید سهم استان را در بخش های بهداشتی، ورزشی و گردشگری بگیریم و انتظارم از مدیران این است که این مسئله را در وزارتخانه ها توجیه کنند.

وی وضعیت گرمای هوای استان را رو به افزایش خواند و از فرمانداران و اعضای ستاد مذکور خواست طبق وظایف خود اقدام کنند.

در این جلسه که معاون هماهنگی امور عمرانی، فرمانداران شهرستانهای ساحلی و مدیران دستگاه های اجرائی مختلف حضورداشتند، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با ارائه گزارشی از وضعیت سواحل استان گفت : تاکنو 43 طرح سالمسازی به مرحله اجرا در آمده است و 320 نقطه خطر آفرین در سطح استان شناسایی شده است.

محمد احمدی پور تعداد غریق تا پایان خرداد امسال را 3 نفر عنوان کرد و افزود : در سال گذشته تا پایان خرداد 17 نفر غرق شده بودند.

در ادامه این جلسه هر یک از مدیران دستگاه ها و نیز فرمانداران شهرستانهای ساحلی به بیان دیدگاه ها، نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

نظر شما