شناسهٔ خبر: 62015778 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز به کار قرارگاه اربعین حسینی در مسجد مقدس جمکران

قرارگاه اربعین حسینی در مسجد مقدس جمکران با حضور تولیت این مکان مقدس با هدف میزبانی از زائران اربعین آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

آیین آغاز به کار قرارگاه اربعین حسینی در مسجد مقدس جمکرانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، همزمان با آغاز حرکت زائران حسینی به سمت کربلای معلی برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین، قرارگاه اربعین حسینی در مسجد مقدس جمکران با حضور حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت این مکان مقدس آغاز به کار کرد.

ابراهیم صدوقی رئیس ستاد مناسبت‌های ویژه مسجد مقدس جمکران در حاشیه برگزاری این مراسم با اشاره به اینکه امسال هم خادمان این مکان مقدس میزبان زائران حسینی به ویژه زائرانی از کشور‌های شرق ایران هستند، اظهار کرد: با دستور تولیت مسجد مقدس جمکران مبنی بر تکریم زائران اربعین حسینی علی الخصوص شیعیان پاکستان، هند و افغانستان، ستاد اربعین مسجد مقدس جمکران شکل گرفت و برنامه ریزی برای ارائه خدمات حداکثری به زائران صورت گرفت.

وی ادامه داد: امکان اسکان زائران در شبستان بزرگ امام حسن عسکری (ع) فراهم شده و بیش از سه هزار زائر می‌توانند در این شبستان به استراحت بپردازند. زائران ایرانی به مدت ۲۴ ساعت و زائران غیرایرانی به مدت ۴۸ ساعت می‌توانند از امکانات تدارک دیده شده از جمله حمام، شستشوی لباس و اطعام استفاده کنند.

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه این خدمت رسانی تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت، گفت: خادمان رسمی و خادمیاران مسجد مقدس جمکران در این مدت خدمات مورد نیاز زائران را به صورت شبانه روزی ارائه خواهند کرد که امیدواریم بتوانیم موجبات رضایت زائران اربعین حسینی را در شهر کریمه اهل بیت (س) فراهم کنیم.

نظر شما