شناسهٔ خبر: 61586186 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر اقتصاد و تجارت سوریه:

خط ترانزیتی دریایی و زمینی بین ایران و سوریه برقرار است

وزیر اقتصاد و تجارت سوریه اظهار داشت: در خصوص حمل و نقل کالا مشکلاتی وجود دارد و تاخیراتی در حمل و نقل زمینی کالا در کشور عراق مواجه هستیم که موضوعاتی در این باره را مطرح کرده‌ایم اما نکته مهم این است که در حال حاضر خط ترانزیتی دریایی و زمینی بین دو کشور برقرار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت سوریه در نشست روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه با بیان اینکه مذاکرات با تاکید بر منافع دو کشور انجام گرفته، اظهار داشت: از روز گذشته درباره همکاری‌های اقتصادی مشترک بین دو کشور جلسات مفصلی برگزار و تصورات و توقعات در این همکاری‌ها وجود دارد که امیدواریم نتایج خوبی از آن حاصل شود.

وی ادامه داد: پس از سفر رییس جمهور ایران به سوریه گام‌های بلندی در دو ماه گذشته برای همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور برداشته شده و توافقاتی در حوزه بانکی و بیمه‌ای انجام شد که به نتیجه رسیده‌اند.

سامرالخلیل تاکید کرد: همکاری‌هایی در زمینه تاسیس شرکت بیمه مشترک انجام شده و همچنین درباره فعالیت مشترک بانکی توافقات به اجرا می‌رسد. در حوزه گردشگری و تجارت آزاد هم توافقات به نتیجه رسیده و جا دارد از تمام تلاش‌هایی که در دو دولت انجام شده، تقدیر و تشکر کنیم .

وزیر اقتصاد سوریه با بیان اینکه پیگیری‌ها و توافقات دو کشور محدود به اسناد امضا شده، نمی‌شود، تاکید کرد: علاوه بر اینکه اسناد به امضا رسیده بین دو کشور در سفر رییس جمهوری ایران به سوریه را پیگیری می‌کنیم که به اجرا برسند بلکه مذاکرات و تقاضاهای دو طرف در خصوص موضوعات مختلف که سند امضا شده نبوده هم در دستور کار پیگیری‌های سوریه است.

سامرالخلیل با اشاره به مشکلاتی در حوزه تسهیل ترانزیت و حمل و نقل بین دو کشور وجود دارد، گفت: در خصوص حمل و نقل کالا مشکلاتی  وجود دارد و تاخیراتی در حمل و نقل زمینی کالا در کشور عراق مواجه هستیم که موضوعاتی در این باره را مطرح کرده‌ایم اما  نکته مهم این است که در حال حاضر خط ترانزیتی دریایی و زمینی بین دو کشور برقرار است.

نظر شما