شناسهٔ خبر: 61304096 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

کاهش اقبال عمومی به اتوبوس بین شهری/ حمل و نقل عمومی مسافری به پایان خط رسیده؟

شماری از رانندگان و مالکان اتوبوس های بین شهری با اشاره به وضعیت نامناسب درآمدی از احتمال ورشکستگی خود خبر داده اند.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

شماری از رانندگان و مالکان اتوبوس های بین شهری با اشاره به وضعیت نامناسب درآمدی از احتمال ورشکستگی خود خبر داده اند.

به گزارش تین نیوز ، آنان می گویند در حال حاضر شواهد حکایت از کاهش اقبال عمومی مردم به اتوبوس و افزایش تمایل روز افزون سفر با خودروی شخصی دارد.

به گفته فعالان بخش حمل و نقل جاده ای مسافری، مسافرت با خودروی شخصی در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ همه گیر است به طوری که کمبود شدید مسافر در پایانه ها حتی در آستانه تعطیلات سریالی ،  کاملا هویداست.

آنان می گویند در شرایط کنونی شیوه های سنتی ناکارآمد مانند دادزنی و ... برای جذب مسافر موثر نیست و فضای خلوت ترمینال ها موید این است که دوره استقبال از ناوگان عمومی ، همانند عکاسان قدیمی دوره گرد به پایان خود بسیار نزدیک شده است.

بیشتر بخوانید:

این رانندگان و مالکان اتوبوس بین شهری همچنین خاطر نشان می کنند که با افزایش شدید ضریب نفوذ خودرو و فرهنگ خاص فردگرایی در تمامی اقشار و دهک ها ، سودآوری و پویایی در این بخش تبدیل به پیمایش با صندلی های اغلب خالی و زیان انباشته شده است.

به اعتقاد آنان نبود مسافر هم گویای آن است که نوسازی ناوگان هم هیچ گونه کمکی به حل معادله نخواهد کرد مگر اتفاق خاصی همانند کمبود تخصیص سوخت یا افزایش شدید قیمت در حوزه بنزین رقم بخورد به نحوی که مسافرت و تردد بین شهری با خودروی شخصی کاملا از حیث اقتصادی بودن و نسبت هزینه به فایده اش خارج شود.

 

نظر شما