شناسهٔ خبر: 61173734 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دریابیگی:

۷۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند

دبیر کانون بازنشستگان استان مازندران گفت: وضعیت بازنشستگان اسفناک است و ۷۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند و حقوق اشان کفاف زندگی خود را نمی دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، نصرالله دریابیگی در نشست جمعی از بازنشستگان نیروگاه برق شهید سلیمی نکا با رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران اظهار کرد: مازندران اولین‌کانون بازنشستگان کشور را در سال ۷۱ تاسیس کرد و مازندران پیشتاز بوده است.

وی افزود: اولین استان کشور بودیم که در راستای برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هم اندیشی کردیم.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران گفت: مجامع مختلفی تشکیل و فعالیت‌های مختلفی در طول سال‌های گذشته انجام شد تا صدای کارگران و بازنشستگان به گوش دیگران برسد اما گوش شنوایی وجود ندارد و صدای کارگران شنیده نمی‌شود.

دریابیگی افزود: بستر فراهم شد تا مردم و نخبگان و دلسوزان به انقلاب، ولایت، عدالت اجتماعی و مردم هستند را وارد میدان کنند.

وی یادآور شد: امروز در کشوری که کارگران صاحب آن هستند، مظلوم و غریب اند و کسانی پای کار تامین اجتماعی‌اند که از ما نیستند و دغدغه ندارند.

دبیر کانون بازنشستگان استان مازندران گفت: وضعیت بازنشستگان اسفناک است و ۷۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند و حقوق اشان کفاف زندگی  را نمی‌دهد.

دریابیگی افزود: آنچه مهم است باید مسائل به گونه‌ای باشد که حقوق‌ها جوابگوی زندگی بازنشستگان باشد.

وی اظهار کرد: برای اینکه دولت خود را حفظ کند، حقوق و اضافه کار بگیرد، ۳ درصد کارفرما را کم و حق بیمه کارگران را اضافه می‌کند و این دست کردن در جیب کارگران است.

رئیس کانون بازنشستگان استان مازندران گفت: در آستانه روز تامین اجتماعی برنامه‌های مختلفی داریم و سر قضیه دستمزد از آقایان طلبکاریم.

کارگران قانونمند و هدفمند مطالبه‌گری کنند 

در ادامه علی بابایی کارنامی  اظهار کرد: ۶۰ درصد جمعیت جامعه ما را کارگران تشکیل می‌دهند و باید در مورد کارگران دغدغه داشته باشیم.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر ۵ نماینده مجلس از جنس کارگری باشند کارهای بزرگی می‌توانیم‌ انجام دهیم که نداریم و این‌ مساله در بیمه کارگران ساختمانی ثابت شد که دو سال تلاش کردیم و قانون شد و مافیای ساختمان نشستند و نظر نمایندگان را تغییر دادند.

بابایی کارنامی گفت: من از حق کارگران کوتاه نمی‌آیم و وظیفه ما دفاع است و معتقدم باید مطالبه گری کرد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تشکل ها وظیفه پیگیری و مطالبه گری دارند و باید داد بزنند تا دولت‌ها به هوش باشند.

بابایی کارنامی گفت: باید در جریان ها هدفمند حرکت کنیم و حقوق اجتماعی و شهروندی خود را بشناسیم و حق خود را بگیریم.

وی افزود: سفره کارگران‌ ما خالی است و باید تشکل‌ها داد بزنند و مطالبه‌گری کنند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط حساس جامعه قرار داریم و باید قانون‌مند حرکت و مطالبه‌گری کنیم، اظهار کرد: رهبری پازل اصلی رشد اقتصادی کشور را کارگران اعلام کردند و فرمودند به کارگران ظلم شده و لذا اگر کارگران‌ نباشند، نمی‌توان کاری را به انجام رساند.

بابایی گفت: کارگران‌ ما حقوق، زندگی، بیمه ندارند و از حداقل ها محرومند و با مشکلات عدیده معیشتی و اجتماعی روبرو هستند و باید مطالبه گری در این حوزه قانونمند انجام شود.

وی افزود: قانون‌ متناسب سازی نیاز کارگران و بازنشستگان و مطالبه این قشر است و باید انجام شود و ما هم قائل به این مساله هستیم. 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید کار بزرگ برای کارگران‌ انجام شود، اما در یک سال نمی‌توان جور ۴۰ سال را کشید و باید به این‌ مسائل توجه کرد.

نظر شما