شناسهٔ خبر: 58023124 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ساری:

۷۰ درصد کارگران زیر خط فقر حقوق دریافت می کنند

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران شهرستان ساری گفت: امروز حداقل حقوقی که اعلام شده بین ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان است و ۷۰ درصد کارگران‌ ما زیر ۶ میلیون حقوق دارند و مابقی را از طریق وام تامین‌ می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، موسی داداشی در یازدهمین اردوی آموزشی، تفریحی و سیاحتی و زیارتی کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی استان مازندران در مشهد مقدس اظهار کرد:  اگر دولت همه را به یک‌ چشم نگاه می کرد اکنون ما هم از افزایش حقوقی که در شهریور ماه بازنشستگان لشکری دریافت کردند، دریافت می کردیم.

وی افزود: حقوق کارگران و بازنشستگان را شورای کار تعیین‌ می‌کند و امروز حداقل حقوقی که اعلام شده بین ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان است و ۷۰ درصد کارگران‌ تامین اجتماعی زیر ۶ میلیون حقوق دارند و مابقی نیازهای روزمره خود را از طریق وام تامین‌ می‌کنند.

داداشی یادآور شد: وام توسط سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه برای بازنشستگان باید تامین شود که متاسفانه اجرایی نمی شود و تنها در شهرستان ساری که ۳۵ هزار بازنشسته داریم سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ سهمیه وام داده شد و امسال هزار سهمیه هم نداشتیم.

وی گفت: خط فقر برای کارگران وجود دارد و شاید بتوان از لباس و پوشاک چشم‌پوشی کرد، اما از خوراک نمی توان گذشت و متاسفانه مسئولان به فکر بازنشستگان و کارگران نیستند.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران شهرستان ساری خاطرنشان کرد: وقتی شورای کارگری حقوق کارگران را تعیین‌ نمی کند و دولت زیر بار نمی رود، در چنین شرایطی چه باید کرد؟

وی افزود: اگر سال آینده هم‌ مثل سال گذشته باشد اعتراض خواهیم کرد، اغتشاشگر نیستیم اما حق مان را می خواهیم و پای حق مان ایستاده ایم.

تامین وام، مورد نیاز دغدغه جدی بازنشستگان

در ادامه محسن خراسانی نیز اظهار کرد: بزرگترین‌ مشکل ما بحث وام ها است و حتی عزیزان برای سنگ قبر هم وام می خواهند.

وی افزود: اختلاس های چند میلیاردی انجام‌ می شود، اما برای وام ۱۲ میلیونی بازنشستگان ما باید در نوبت قرار بگیرند و سال ها در نوبت باشند.

عضو کانون بازنشستگان استان گفت: مشکلات فراوانی داریم و فقط تحمل می کنیم و امیدواریم برای رفع معضلات کارگران و بازنشستگان با جدیت وارد عمل شده و کار انجام شود.

نظر شما