شناسهٔ خبر: 60905693 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

والیبال زنان جام چلنج آسیا در اندونزی / فردا: ایران - استرالیا، مصاف بر سر رده پنجم

دومین دوره مسابقات والیبال چلنج کاپ زنان آسیا ۲۰۲۳ شنبه در شهر گرسیک در جاوه شرقی اندونزی ادامه یافت.

صاحب‌خبر -

والیبال زنان جام چلنج آسیا در اندونزی / فردا: ایران - استرالیا، مصاف بر سر رده پنجمبه گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اختصاصی رقابت ها، در دومین دوره مسابقات والیبال چلنج کاپ زنان آسیا ۱۱ تیم در حال پیشرفت قاره حضور دارند که در ۴ گروه ۲ و ۳ تیمی رقابت می‌کنند. تیم قزاقستان از حضور در این دوره انصراف داد. از هر گروه تیم‌های اول و دوم به دور دوم گروهی صعود می‌کنند و تیم‌های سوم برای رده‌های ۹ تا ۱۱ رقابت خواهند کرد. در دور دوم گروهی نتایج تیم‌های هم گروه در دور نخست مجدد مورد محاسبه قرار گرفت. تیم قهرمان رقابت‌ها به جام چلنج جهانی ۲۰۲۳ صعود می‌کند. نتایج روز پنجم و برنامه روز ششم به این شرح است: 
شنبه ۳ تیر:
نیمه نهایی​: 
اندونزی ۳ - ۲ تایوان 
ویتنام ۳ - ۰ هند 
برنامه - یکشنبه ۴ تیر: 
برای رده‌های ۹ تا ۱۱: 
هنگ کنگ (قهرمان دوره قبل) - ماکائو 
تیم مغولستان استراحت می‌کند.
تیم‌های مغولستان با ۴ و هنگ کنگ با ۲ امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار گرفتند. تیم ماکائو بدون امتیاز سوم است و یازدهم شد.
برای رده‌های ۷ و ۸: 
ازبکستان - فیلیپین 
برای رده‌های ۵ و ۶: 
ایران - استرالیا (ساعت ۱۰:۳۰ - سالن پتروکیمیا)
تیم بانوان ایران پیش از این در دور گروهی نخست و در گروه دو، ۳ - ۲ بر تیم هنگ کنگ غلبه کرد و ۰ - ۳ مغلوب تایوان شد و با ۲ امتیاز به عنوان تیم دوم صعود کرد. تیم ایران در دور دوم گروهی و در گروه اف ۰ - ۳ از ویتنام شکست خورد و ۳ - ۰ ازبکستان را شکست داد و با ۳ امتیاز از صعود به نیمه نهایی باز ماند. تیم بانوان ایران در دیدار برای رده‌های ۷ و ۸، ۳ - ۰ تیم فیلیپین را شکست داد.
رده بندی: 
تایوان - هند 
فینال​: 
اندونزی - ویتنام 

دو دوره از رقابت‌های والیبال زنان جام چلنج در سال‌های ۲۰۱۸ (به علت نامشخص) و ۲۰۲۰ (شیوع بیماری کرونا) لغو شد. در دوره نخست در سال ۲۰۲۲، تیم‌های هنگ کنگ، هند و مالزی در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند. تیم ایران برای نخستین بار در این رقابت‌ها شرکت کرده است.

نظر شما