شناسهٔ خبر: 60868004 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

والیبال زنان جام چلنج آسیا؛ فردا، ایران - ازبکستان بدون شانس صعود

دومین دوره مسابقات والیبال چلنج کاپ زنان آسیا ۲۰۲۳ در شهر گرسیک در جاوه شرقی اندونزی پیگیری شد.

صاحب‌خبر -

والیبال زنان جام چلنج آسیا؛ فردا، ایران - ازبکستان بدون شانس صعودبه گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اختصاصی رقابت‌ها، در این مسابقات ۱۱ تیمِ در حال پیشرفتِ قاره حضور دارند که در ۴ گروه ۲ و ۳ تیمی رقابت می‌کنند. تیم قزاقستان از حضور در این دوره انصراف داد. از هر گروه تیم‌های اول و دوم به دور دوم گروهی صعود می‌کنند و تیم‌های سوم برای رده‌های ۹ تا ۱۱ رقابت خواهند کرد. در دور دوم گروهی نتایج تیم‌های هم گروه در دور نخست مجدد مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

نتایج روز سوم و برنامه روز چهارم به این شرح است: 
دور دوم گروهی: (نتایج تیم‌های هم گروه در دور اول مجدد محاسبه می‌شود.)
گروه ایی: 
فیلیپین ۳ - ۲ هند 
اندونزی ۳ - ۰ استرالیا 

جمعه ۲ تیر: 
فیلیپین - استرالیا 
اندونزی - هند 
تیم اندونزی با ۶ امتیاز در صدر تثبیت شد و صعود کرد. تیم‌های تیم‌های هند با ۴ و فیلیپین با ۲ امتیاز دوم و سوم هستند و تیم استرالیا بدون امتیاز چهارم است و بخت صعود را از دست داد.

گروه اف: 
تایوان ۳ - ۰ ازبکستان 

جمعه ۲ تیر: 
ایران - ازبکستان (ساعت ۵ - سالن پتروکیمیا)
تیم بانوان ایران پیش از این در دور گروهی نخست و در گروه دو، ۳ - ۲ بر تیم هنگ کنگ غلبه کرد و ۰ - ۳ مغلوب تایوان شد و با ۲ امتیاز به عنوان تیم دوم صعود کرد. تیم ایران در دور دوم گروهی ۰ - ۳ از ویتنام شکست خورد.
تایوان - ویتنام 
تیم‌های ویتنام و تایوان با ۶ امتیاز اول و دوم هستند و به نیمه نهایی صعود کردند. تیم‌های ایران و ازبکستان بدون امتیاز دوم تا چهارم هستند و برای رده‌های ۵ تا ۸ رقابت می‌کنند.
برای رده‌های ۹ تا ۱۱: 

شنبه ۳ تیر: 
مغولستان - ماکائو 
تیم هنگ کنگ (قهرمان دوره قبل) استراحت می‌کند.
تیم‌های هنگ کنگ با ۲ و مغولستان با یک امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار گرفتند.

دو دوره از رقابت‌های والیبال زنان جام چلنج در سال‌های ۲۰۱۸ (به علت نامشخص) و ۲۰۲۰ (شیوع بیماری کرونا) لغو شد. در دوره نخست در سال ۲۰۲۲، تیم‌های هنگ کنگ، هند و مالزی در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند. تیم ایران نخستین بار در این رقابت‌ها شرکت کرده است.

نظر شما