شناسهٔ خبر: 59848830 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۲۵ جراحی زنده در جریان برگزاری کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت

دبیر بیستمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران گفت: برای نخستین بار ۲۵ جراحی زنده در این کنگره انجام می شود و حاضران قادر به تماشای آخرین متدهای جراحی فک و صورت در کشور خواهند بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، محمدعلی آسایش گفت: پس از چند سال شیوع کرونا و محدود شدن بسیاری از همایش‌‌ها و کنگره‌‌های تخصصی و علمی در دنیا این کنگره نتایج بسیار ارزشمندی را در اختیار متخصصان، پژوهشگران و دانشجویان قرار خواهد داد زیرا چکیده پیشرفت‌هایی که در حوزه جراحی فک و صورت، ایمپلنت، پروتز در سراسر دنیا صورت گرفته است در این کنگره ارایه خواهد شد.

دبیر بیستمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران درباره تمرکز این کنگره و فعالیت ۴ روزه این رویداد افزود: تمرکز اصلی ما و محور گفت و گو و ارایه‌ها در حوزه نواقص علمی روز در حوزه جراحی فک و صورت و ایمپلنت‌های دندانی و پیشرفت در این حوزه‌‌هاست. قرار است برترین مقالات روز کشور ارایه و داوری شوند و به برگزیدگان جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

دکتر آسایش ادامه داد: برای نخستین بار ۲۵ جراحی زنده اجرا خواهد شد و حاضران قادر به تماشای آخرین متدهای جراحی فک و صورت در کشور خواهند بود. همچنین ۲۹ کارگاه تئوری و علمی برای دانشجویان، رزیدنت‌ها و محققان نیز در سالن‌ها جانبی سالن اصلی کنگره طی این ۴ روز برگزار خواهد شد.

دبیر بیستمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران درباره حضور علاقه مندان داخلی و خارجی در این کنگره گفت: چندین مهمان خارجی از کشور ترکیه برای حضور در این کنگره ابراز آمادگی کرده‌اند و طی این چند روز میزگردهای تصویری (وبینار) علمی و برخط با متخصصان این حوزه در کشورهای آلمان و آمریکا خواهیم داشت.
 
آسایش افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در کنگره بین‌المللی امسال بین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار متخصص، دانشجو، محقق در حوزه‌های دندانپزشکی عمومی، جراحی فک و صورت، متخصصان پروتز، متخصصان لثه، ارتودنسی، داندانپزشکی اطفال، پاتالوژی، متخصصان و جراحان گوش و حلق و بینی شرکت کنند.

دبیر بیستمین کنگره بین‌المللی جراحان فک و صورت گفت: برای نخستین بار حضور دانشجویان در این رویداد بین‌المللی و علمی رایگان است و فرصت مغتنمی برای علاقه مندان این حوزه است که با حضور خود در این کنگره ۴ روزه از پیشرفت‌های چند ساله در ۲ حوزه جراحی فک و صورت و ایمپلنت باخبر شوند.

بیستمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران همزمان با سیزدهمین همایش بین‌المللی ایمپلنت خلیج فارس و دهمین سمپوزیم پژوهشی محققان جوان از روز ۵ تا ۸ اردیبهشت در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

نظر شما