شناسهٔ خبر: 59690107 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

تفاضل گل استقلال را به صدر نبرد، سپاهان هنوز صدرنشین است

مهران نیاکان

استقلال از لحاظ تعداد گل زده در شمارش تفاضل گل از سپاهان سبقت گرفت ولی قهرمان لیگ برتر ما را بازی رو در رو تعیین می کند.

صاحب‌خبر -

در حالی که جدول رده بندی لیگ برتر بر اساس تفاضل گل چیده می شود، قهرمان لیگ برتر ما را نتیجه بازی رو در رو تعیین می کند.

به گزارش طرفداری، در سازمان لیگ و متعاقب آن در اغلب پایگاه های خبری، جدول رده بندی لیگ برتر بر مبنای تفاضل گل چیده می شود اما این چینش ربطی به تعیین قهرمان ندارد.

معمولا وقتی امتیاز دو تیم در جدول رده بندی برابر باشد، تیمی که تفاضل گل بهتری دارد، بالاتر می ایستد و در صورت مساوی بودن تفاضل گل، هر تیمی تعداد گل زده اش بیشتر بود، بالاتر قرار می گیرد و مطابق این فرمول امشب که استقلال 6 بر یک هوادار را برد و تفاضل گلش را به 24+ رساند، باید از سپاهان که تفاضل گلش با پیروزی 2 بر صفر مقابل مس رفسنجان 24+ شد، بالاتر باشد چرا که استقلال 42 گل زده و 18 گل خورده دارد و سپاهان 39 گل زده و 15 گل خورده اما از آن جایی که در لیگ برتر ایران اعلام شده قهرمان را نتیجه بازی رو در رو تعیین خواهد کرد، در حال حاضر سپاهان صدرنشین لیگ برتر است چراکه این تیم رفت و برگشت استقلال را شکست داد.

البته این تفاضل گل فقط در رقابت با سپاهان به کار استقلال نمی آید و در رقابت با پرسپولیس به این تیم کمک می کند، چرا که استقلال و پرسپولیس در بازی رو در رو با هم 2-2 مساوی کردند و اگر نتیجه دربی برگشت هم مساوی باشد، فعلا استقلال یک تفاضل گل از پرسپولیس بهتر و بیشتر دارد.

در حال حاضر استقلال با 55 امتیاز به اتفاق سپاهان، صدرنشین 55 امتیازی لیگ برتر از پرسپولیس 54 امتیازی بالتر است.

در بازی های هفته بیست و هفتم لیگ برتر بیست و دوم، پرسپولیس 3 بر یک مس کرمان را برد و 2 تفاضل گل روی تفاضل خود گذاشت، استقلال 6 بر یک از سد هوادار گذشت و تفاضل گل خود را بهبود بخشید و سپاهان هم 2 بر صفر مس رفسنجان را برد تا هر سه مدعی قهرمانی این هفته برنده باشند.

نظر شما