شناسهٔ خبر: 59274731 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا؛ صعودی یا نزولی؟

برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر در رابطه با چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید

صاحب‌خبر -

خرید طلا یکی از پرطرف‌دارترین و باثبات ترین روش‌ های سرمایه‌ گذاری است که از گذشته‌ های دور تاکنون جایگاه خود را به ‌عنوان یک سرمایه‌ گذاری ایمن به ‌طور کامل حفظ کرده است. اما برای داشتن یک سرمایه‌ گذاری مطمئن، کسب اطلاعات در رابطه با چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا مهم می‌باشد. اگر شما قصد دارید طلا را برای سال ‌های طولانی نگه دارید، مطمئناً به سود خواهید رسید. هر چقدر هم که تورم بالا نرود، باز هم قیمت طلا با سرعت پایین افزایش پیدا میکند و اگر این مدت به بیشتر از شش ماه تا یک‌سال برسد، قاعدتاً شما به سوددهی خواهید رسید.

اما اگر می‌خواهید برای سرمایه ‌گذاری کوتاه‌مدت به خرید طلا بپردازید، قاعدتاً یا باید ریسک ‌های بیشتری را به جان بخرید، یا با دقت و توجه به چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا و بررسی دائم قیمت طلا در سایت های مرجعی مانند الان چند، اقدامات لازم را انجام دهید. سرمایه ‌گذاری کوتاه‌مدت قاعدتاً ریسک بیشتری نسبت ‌به سرمایه‌ گذاری بلندمدت دارد. دقیقاً به‌ همین دلیل است که تحلیل روند رفتار بازار قبل ‌از خرید و سرمایه‌ گذاری مهم است. برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر در رابطه با چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً ما را تا انتهای این محتوا همراهی کنید. ما در ادامه به‌ طور کامل برای شما در این ‌رابطه صحبت خواهیم کرد.

1

چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا؛ صعودی یا نزولی؟

در حال حاضر چه عواملی بر قیمت طلا تاثیر گذار هستند؟

برای فهمیدن درباره چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا، بد نیست شما کمی در رابطه با عوامل مؤثر و مهم در قیمت طلا در حال حاضر بدانید. برای کسب اطلاعات در رابطه با روند رفتار طلا در بازه زمانی کوتاه‌مدت، شما باید عوامل زیادی را بررسی کنید. در حال حاضر، بیانیه‌ هایی مانند بیانیه سازمان انرژی اتمی ایران، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اخبار مربوط به برجام، تعویض دولت، تعویض مسئولین مربوط به کنترل طلا و ارز، تحریم ها و... جزو آن دسته از فاکتور هایی هستند که همه و همه می‌توانند به ‌نحوی روی قیمت طلا تأثیر گذار باشند و باعث گران‌تر شدن یا ارزان‌تر شدن این فلز گران بها شوند.

همواره اگر خبری مثبت و سازنده تلقی شود، باعث می‌شود تا قیمت طلا کمی پایین بیاید و التهاب بازار بخوابد. اما اگر خبر های منتشر شده اضطراب ‌آور و منفی باشند، قاعدتاً باعث ایجاد التهاب، ترس و نگرانی می‌شوند و همین موضوع باعث می‌شود تا قیمت طلا افزایش پیدا کند. این موارد جزو آن دسته از فاکتور هایی هستند که می‌توانند در حال ‌حاضر و در دولت امروزی ایران روی قیمت طلا در بازه زمانی کوتاه‌مدت تاثیرات زیادی داشته باشند.

آیا طلا بخریم؟

پاسخ به این سوال به فاکتور های گوناگونی وابسته است. با توجه به چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا، پیش ‌بینی می‌شود که در حال‌ حاضر خرید طلا بالای پنجاه درصد می‌تواند با سود همراه باشد. اما با توجه به اتفاقاتی که در حال رخ دادن هستند، ممکن است که قیمت طلا بیش ‌از این هم روند نزولی به خودش بگیرد. اما به‌ هر حال این شما هستید که در نهایت تصمیم می‌گیرید که آیا نگه‌ داشتن ریال ارزشمند است یا خرید طلا. به این مورد توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید روی خرید طلا سرمایه ‌گذاری کنید حتماً به سراغ طلایی بروید که اجرت و دستمزد کارکرد ندارد. در واقع بهترین انتخاب در این زمینه خرید طلای دست دوم است. زیرا طلای نو مقدار زیادی مالیات، سود و اجرت ساخت خواهد داشت که تمامی این موارد باعث می‌شوند تا قیمت طلا بالا برود.

2

آیا طلا بخریم؟

به‌ طور کلی، چه فاکتور هایی روی قیمت طلا و ساخت مسیر چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا مؤثر هستند؟

 

عوامل گوناگون و متنوعی وجود دارند که ممکن است باعث شوند چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا مشخص شود. شناخت این عوامل به‌ صورت دقیق و جزئی به شما کمک می‌کند تا روند حرکت بازار را بدون نیاز به استفاده از تحلیل ‌های گوناگون تشخیص دهید و اقدامات تاثیرگذار و عاقلانه‌ای در این زمینه داشته باشید.

تورم

تورم یکی از مهم‌ترین فاکتور هایی است که می‌تواند در تعیین چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا نقش مهمی داشته باشد. تورم با عنوان رشد قیمت کالاها و خدمات تعریف میشود. قاعدتاً با گران شدن کالاها و خدمات، ارزش پول پایین می‌آید و همین موضوع باعث می‌شود تا قیمت طلا افزایش پیدا کند تا به ارزش واقعی‌اش برسد. در سایت الان چند شما میتوانید بعد از هر تورم از قیمت طلا آگاه شوید‌. پس تورم یکی از مهم‌ترین فاکتور هایی است که می‌تواند در قیمت طلا تأثیر گذار باشد.

تقاضای جهانی طلا

تقاضای جهانی طلا یکی دیگر از فاکتور هایی است که می‌تواند در چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا و همچنین چشم‌انداز بلندمدت طلا تأثیر زیادی داشته باشد. اگر مقدار خرید طلا توسط کشور های بزرگ و تعیین ‌کننده مانند ایالات‌متحده، چین، هند و... بالا برود، قاعدتاً قیمت طلا نیز افزایش پیدا می‌کند. هنگامی ‌که قیمت جهانی طلا بالا برود، قیمت طلا در کشور ما نیز بیشتر خواهد شد و همین موضوع باعث گران‌تر شدن طلا می‌شود.

نوسانات ارزی

نوسانات ارزی به‌ خصوص گران شدن یا ارزان شدن دلار آمریکا تاثیر بسیار زیادی در قیمت طلا خواهد داشت. تقریبا می‌توان گفت که رابطه بین دلار آمریکا و طلا رابطه معکوسی می‌باشد. هنگامی‌ که دلار آمریکا ارزان ‌شود و ارزش آن پایین بیاید، قیمت طلا افزایش پیدا می‌کند زیرا در این شرایط سایر ارز های رایجی که در سراسر جهان در حال مبادله هستند ارزش بیشتری پیدا می‌کنند.

3

به‌ طور کلی، چه فاکتور هایی روی قیمت طلا و ساخت مسیر چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا مؤثر هستند؟

جمع‌بندی

در بازار امروز که قدرت خرید پایین آمده، طلا به‌ عنوان یک سرمایه‌ گذاری امن شناخته می‌شود. شما برای خرید طلا با توجه به هدفتان باید به چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا دقت داشته باشید. همه ما برای رسیدن به اهداف بزرگ‌تر باید اقدامات کوچک‌تری را پیش بگیریم. در آشفته بازار امروزی که روز به ‌روز قیمت ‌ها در حال تغییر هستند، اقدامی مانند خرید طلا با هزینه ‌ها و سرمایه‌ های خرد اقدامی کاملاً عاقلانه است.

به شرطی که شما به چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا توجه داشته باشید تا تشخیص دهید که در آینده کوتاه ‌مدت قیمت طلا چگونه خواهد شد. قاعدتاً اگر قرار باشد طلا ارزان شود، نگه‌ داشتن پول نقد به نفع شما خواهد بود. اما تجربه ثابت کرده که قیمت طلا بی‌دلیل پایین نخواهد آمد مگر یک اتفاق سیاسی و اقتصادی بزرگ رخ دهد. به ‌هر حال هیچ ‌گاه هیچ ‌کس نمی‌تواند شما را مجبور به اقدامی ‌کند. شما حتی برای سرمایه‌گذاری به مقدار کم نیز باید به فاکتور هایی مانند چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا توجه داشته باشید تا بتوانید شانس سوددهی خودتان را تا آن‌ جا که می‌توانید بالا ببرید. با سر زدن به سایت هایی مانند سایت الان چند، شما میتوانید از قیمت لحظه ای طلا مطلع شوید.

نظر شما