شناسهٔ خبر: 58688440 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همدردی سران کشور‌ها و تشکل‌ها با بشار اسد در پی زلزله ویرانگر

پیام‌های تسلیت و ابراز همبستگی با سوریه از طرف رؤسای جمهور و رهبران کشور‌های عربی و غیر عربی و تشکل‌های حزبی و مردمی همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از تلويزيون الاخباريه سوريه، ابراز همدردی سران کشور‌ها و تشکل‌های حزبی و مردمی به بشار اسد رئیس جمهور سوریه در پی زمین لرزه ویرانگر در این کشور ادامه دارد.

<div id="video-display-embed-code_9220381"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3749736/9220381?width=600&height=350"></script></div>

رئیس جمهور ابخازیا بار دیگر در تماس تلفنی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه بر همبستگی کشور و مردمش با سوریه به سبب زلزله ویرانگر تأکید کرد.

اصلان بجانیا تأکید کرد به قدرت سوری‌ها در عبور از تبعات این رنج و مشقت اطمینان دارد.

وی افزود کشورش برای تأمین نیاز‌های ملت سوریه و ایستادگی در کنار آن در این رنج و مشقت آمادگی دارد. این بیانگر عمق روابط بین دو کشور و دو ملت دوست است.

از طرف دیگر پیام‌های تسلیت و ابراز همبستگی با سوریه از طرف رؤسای جمهور و رهبران کشور‌های عربی و غیر عربی و تشکل‌های حزبی و مردمی ادامه دارد.

رؤسای جمهور ارمنستان و ترکمنستان در پیام‌هایی به بشار اسد، از دست دادن صد‌ها نفر بر اثر زلزله را تسلیت گفتند و با خانواده‌های قربانیان صمیمانه ابراز همدردی کردند.

رؤسای جمهور بنگلادش و سنگال و معاون رئیس امارات نیز برای بشار اسد پیام فرستادند.

عبدالفتاح البرهان رئیس شورای انتقالی حاکمیت در سودان با سوریه ابراز همدردی و آمادگی کشورش را برای کمک به سوریه برای مقابله با آثار زلزله اعلام کرد.

فهد بن محمود آل سعید معاون نخست وزیر عمان در پیامی به بشار اسد به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.

همچنین شماری از تشکل‌های حزبی و مردمی عربی به بشار اسد تسلیت گفتند و با دولت و مردم سوریه ابراز همدردی کردند که دبیر کل اتحادیه بین المللی اصناف کارگری عربی، هماهنگ کننده کمیته مردمی عربی بین المللی لغو محاصره سوریه و هماهنگ کننده کل تجمع کمیته‌ها و پیوند‌های مردمی در سوریه از جمله آن‌ها هستند.

نظر شما