شناسهٔ خبر: 58630003 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تولید 500 طرح و مطالعه پژوهشی مبارزه با سرطان در مشهد

500 طرح و مطالعه پژوهشی مبارزه با سرطان به همت محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تولید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۵۰۰ مقالهتولید 500 طرح و مطالعه پژوهشی مبارزه با سرطان در مشهد و مطالعه پژوهشی با موضوع پیشگیری و درمان سرطان از پارسال تا کنون در این دانشگاه تولید شده است.

دکتر مجید غیور مبرهن افزود: تهیه و تدوین این حجم از فعالیت های پژوهشی در حیطه پیشگیری و درمان و آثار دارویی، نشان دهنده عزم جدی پژوهشگران این دانشگاه در مسیر مبارزه با سرطان است.

وی گفت: سرطان از معضلات اساسی جهان و حتی کشور محسوب می شود و افراد زیادی سالانه به این بیماری مبتلا می شوند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: همه پژوهشگران دانشگاهی و غیر دانشگاهی در زمینه تولید مقالات مبارزه با سرطان مورد حمایت قرار می گیرند زیرا این تحولات و حرکت ها در مرز دانش، موجب خارج نشدن ارز از کشور و کسب افتخارات ملی به دست توانمند متخصصان داخلی کشور شده است زیرا هزینه اقدامات پژوهشی نوعی سرمایه گذاری برای آینده و در حیطه سلامت، خواهد بود.

دکتر غیور مبرهن گفت: تغذیه صحیح و سبک زندگی سالم هم در پیشگیری و هم در درمان بیماریهای غیر واگیر بخصوص سرطانها نقش اساسی دارد.

وی افزود: مصرف میوه و سبزی به علت آنتی اکسیدان بالا، گوشت ماهی، روغن های مایع با ترانس کم، استفاده نکردن از فست فودها و نوشابه های گازدار و دخانیات ، تنظیم وعده های غذایی، استفاده از مواد غذایی پروتئین دار و فعالیت های ورزشی نقش مهمی در پیشگیری از سرطانها دارد.

نظر شما