شناسهٔ خبر: 58564033 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استان اردبیل

کمبود امکانات و منابع مالی دانشگاه علوم پزشکی

دانشگاه علوم پزشکی با کمبود فضای فیزیکی، نیروی انسانی و منابع مالی روبروست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل در نشست مشترک با نماینده مجلس و مسئولان شهرستان گرمی مغان گفت: وضعیت بهداشتی و درمانی استان متأثر از این کمبود‌ها بوده و در این خصوص باید اقدامات اساسی صورت گیرد.
دکتر علی محمدیان اردی همچنین با بیان اینکه استان اردبیل در زمینه تخت بیمارستانی و زیرساخت‌های درمانی نیز از میانگین کشوری عقب‌تر است، ادامه داد: استان اردبیل ۱۲ بیمارستان، ۲ هزار و ۳۶۶ تخت بیمارستانی، ۱۰۵ تخت آی. سی. یو، ۵۱ تخت سی. سی. یو، هشت تخت آی. سی. یو اطفال، ۳۵ تخت آی. سی. یو نوزادان و ۱۱۳ تخت دیالیز دارد، ولی نیاز استان فراتر از این آمار است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل به وارد شدن آسیب شدید به زیرساخت‌های تجهیزاتی، ساختمانی، اعتباری و نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در پی شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های سی. تی. اسکن فعال در استان که قرار بود در طول ۱۵ سال، ۱۰۰ هزار سی. تی. اسکن انجام دهد، در این مدت حدود ۱۰۵ هزار سی. تی. اسکن داده و فرسوده شد.
دکتر علی محمدیان اردی همچنین با اشاره به لزوم رفع مسائل مهم و زیرساختی گرمی مغان در حوزه بهداشت و درمان با همکاری و تعامل مسئولان شهرستان و دانشگاه خاطرنشان کرد: به بهبود وضعیت، رفع چالش‌ها، تامین و جذب هیات علمی دانشکده پرستاری، ایجاد و ساخت خوابگاه دانشجویی با همکاری خیرین و مسئولان، توسعه بیمارستان و رفع کمبود تخت‌های بیمارستانی این شهرستان مرزی باید به‌طور ویژه توجه شود.
این مقام مسئول بیان کرد: در راستای گسترش و توسعه بیمارستان و رفع کمبود تخت‌های بیمارستانی در گرامیداشت دهه فجر کلنگ توسعه اورژانس و بخش LDR بیمارستان ولایت گرمی به زمین زده شد.

نظر شما