شناسهٔ خبر: 58562707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل کمبود امکانات و منابع مالی دارد

اردبیل - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل گفت: این دانشگاه با کمبود فضای فیزیکی ، نیروی انسانی و منابع مالی روبروست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، دکتر علی محمدیان اردی در نشست مشترک با نماینده مجلس و مسئولان شهرستان گرمی مغان اظهار کرد: وضعیت بهداشتی و درمانی استان متأثر از این کمبودها بوده و در این خصوص باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی همچنین با بیان این‌که استان اردبیل در زمینه تخت بیمارستانی و زیرساخت‌های درمانی نیز از میانگین کشوری عقب‌تر است ، ادامه داد: استان اردبیل ۱۲ بیمارستان، ۲ هزار و ۳۶۶ تخت بیمارستانی، ۱۰۵ تخت آی.سی.یو، ۵۱ تخت سی.سی.یو، هشت تخت آی.سی.یو اطفال، ۳۵ تخت آی.سی.یو نوزادان و ۱۱۳ تخت دیالیز دارد ولی نیاز استان فراتر از این آمار است.

وی به وارد شدن آسیب شدید به زیرساخت‌های تجهیزاتی، ساختمانی، اعتباری و نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در پی شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های سی.تی.اسکن فعال در استان که قرار بود در طول ۱۵ سال، ۱۰۰ هزار سی.تی.اسکن انجام دهد، در این مدت حدود ۱۰۵ هزار سی.تی.اسکن داده و فرسوده شد.

وی همچنین با اشاره به لزوم رفع مسائل مهم و زیرساختی گرمی مغان در حوزه بهداشت و درمان با همکاری و تعامل مسئولان شهرستان و دانشگاه خاطرنشان کرد: به بهبود وضعیت، رفع چالش‌ها، تامین و جذب هیات علمی دانشکده پرستاری، ایجاد و ساخت خوابگاه دانشجویی با همکاری خیرین و مسئولان ، توسعه بیمارستان و رفع کمبود تخت‌های بیمارستانی این شهرستان مرزی باید به‌طور ویژه توجه شود.

دکتر محمدیان بیان کرد: در راستای گسترش و توسعه بیمارستان و رفع کمبود تخت‌های بیمارستانی در گرامیداشت دهه فجر کلنگ توسعه اورژانس و بخش LDR بیمارستان ولایت گرمی به زمین زده شد.

وی بر رفع نیازمندی‌ها و مشکلات موجود در ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی در شهرستان تاکید و خواستار همکاری و مساعدت خیرین و نماینده مردم در مجلس و مسئولان شهرستان شد.

نظر شما