شناسهٔ خبر: 58466696 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ساخت 18 شهرک جديد در 9 استان کشور

صاحب‌خبر -
ساخت 18 شهرک جديد در 9 استان کشور
خبرگزاری آریا-مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید از اخذ پروانه تاسیس 18 شهرک جدید دولتی خبر داد و گفت: شهرک‌های جدید در اراضی دولتی جانمایی شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، علیرضا جعفری با بیان اینکه شورای عالی معماری و شهرسازی  کارساخت این شهرک ها را از فروردین ماه 1402 آغاز خواهد کرد، گفت: این شهرک ها در استان‌های البرز، فارس، مازندران، یزد، همدان، کرمان، گیلان، کردستان و اردبیل ساخته می شود.
جعفری افزود: این شهرک‌ها برای ایجاد ظرفیت‌های جدید سکونتگاهی در استان‌ها جانمایی شده که واحد‌های آن به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن اختصاص می‌یابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی درادامه خاطرنشان کرد: در روز‌های آینده گام سوم طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های جدید به تعداد 100 هزار واحد را با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ‌زنی خواهیم کرد.
وی  تصریح کرد:  تعداد 200 هزار واحدی که تا کنون به مرحله اجرا رسیده در بخش آماده سازی زمین به طور متوسط دارای پیشرفت 65 درصد است. در حوزه ساخت مسکن هم بالغ بر 15 درصد به صورت میانگین پیشرفت فیزیکی دارد و در مواردی مثل پروژه 1400 واحدی پرند که خردادماه امسال و در گام اول آغاز شده به بالای 30 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

نظر شما