شناسهٔ خبر: 57605111 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

شهادت حدود ۱۴ هزار زن و کودک از ابتدای تجاوزات عربستان علیه یمن

ایرنا

سازمان حقوق زنان و کودکان «انتصاف» مستقر در صنعاء، شهادت و مجروح شدن بیش از ۱۳ هزار و ۴۷۳ کودک و زن یمنی در طول هشت سال تجاوزات ائتلاف سعودی علیه یمن را ثبت کرده است.

صاحب‌خبر -

سازمان حقوق زنان و کودکان یمن «انتصاف» در تازه‌ترین گزارش خود درباره تلفات جنگ یمن طی هشت سال گذشته اعلام کرد که تعداد کودکان و زنان قربانی تجاوزات ائتلاف سعودی-آمریکایی طی ۸ سال گذشته از ۱۳ هزار و ۴۳۷ شهید و مجروح گذشت.
به گزارش خبرگزاری سبأنت، این سازمان در بیانیه خود دیروز شنبه به مناسبت روز جهانی حقوق بشر منتشر شده است، افزود: کودکان و زنان یمن در نتیجه این حملات و تجاوزات ائتلاف عربستان که تحت پوشش بین‌المللی صورت می‌گیرد، کشته می‌شوند و یا حقوق آن‌ها نقض می‌شود.
در ادامه بیانیه آمده است: تمام قوانین و منشور‌های سازمان ملل در یمن سقوط کرده است و دیگر روز‌های بین المللی اعلام شده، هیچ نقشی در حفظ حتی اندکی از حقوق زنان و کودکان یمن ندارند.
در ادامه بیانیه این سازمان حقوق بشری آمده است: تعداد شهدای زن و کودک به ۶ هزار و ۳۱۲ شهید شامل ۲ هزار و ۴۳۶ زن و ۳ هزار و ۸۷۶ کودک و تعداد مجروحان زن و کودک به ۷ هزار و ۱۲۵ نفر شامل ۲ هزار و ۸۶۲ زن و ۴ هزار و ۲۶۳ کودک رسیده است.
سازمان انتصاف همچنین اعلام کرد که تعداد آوارگان تا پایان ماه اوت سال ۲۰۲۲، به ۵ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۵۶۰ نفر شامل ۷۴۰ هزار و ۱۲۲ خانواده رسیده است.
عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
نهاد‌های وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بار‌ها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما