شناسهٔ خبر: 57533423 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

همزمان با ایام فاطمیه:

صبح خاطره برادران شهید محمد زاده در یاسوکند برگزار می شود

صبح خاطره برادران شهید "غیبعلی و حمزه علی محمد زاده" پنج شنبه ۱۷ آذرماه در شهر حسن آباد یاسوکند بیجار برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار با تسلیت ایام فاطمیه گفت: در ادامه ویژه برنامه‌های گرامیداشت یاد وخاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس، ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۱۷ آذر ماه صبح خاطره دو برادر شهید شهر حسن آباد یاسوکند" غیبعلی و حمزه علی محمد زاده" در محل سالن اجتماعات شهید فهمیده این شهر با حضور خانواده این دو شهید، همرزمان و مردم ولایت مدار یاسوکند برگزار می‌ شود.

سید عبدالرضا خضری افزود: شهید غیبعلی محمد زاده با شکل گیری انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران به عضویت سپاه در آمده و در سال ۱۳۶۱ در منطقه هزارکانیان در نبرد با گرو‌های ضد انقلاب در سن ۲۳ سالکی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

او گفت: پس از شهادت این شهید والا مقام برادر کوچکتر شهید حمزه علی در حالیکه ۱۵ سال بیشتر نداشت ادامه دهنده راه برادر شد و پس از حضور در جبهه‌های جنگ و ۵ سال پس از شهادت برادر شهیدش در حالیکه تازه رخت دامادی بر تن کرده بود در عملیاتی والفجر ۱۰ در منطقه چناره عراق و در سن ۲۰ سالگی به دیگر برادر شهیدش پیوست.

رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار اضافه کرد: این برنامه با مشارکت بخشداری یاسوکند، سپاه پاسداران شهرستان، اداره آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرماندهی انتظامی شهرستان بیجار برگزاری می شود.

خضری گفت: در این مراسم ۴ نفر از همرزمان و دوستان این دو شهید والا مقام "ایوب کاکایی"، "نادر مختارزاده"، "حاج محسن میرزایی" و "حاج اوسط گل محمدی" خاطراتی از این دو شهید را بازگویی کرده و درادامه از خانواده معظم این دو شهید با حضور مسئولین قدردانی بعمل می‌آید.

نظر شما