شناسهٔ خبر: 57542067 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صبح خاطره برادران شهید محمدزاده در بیجار برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار گفت: صبح خاطره برادران شهید محمد زاده به همت حوزه هنری در یاسوکند بیجار برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، سیدعبدالرضا خضری در نشست با خبرنگاران  با تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: در ادامه ویژه برنامه‌های گرامیداشت یاد وخاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس، روز پنجشنبه صبح خاطره دو برادر شهید شهر حسن آباد یاسوکند" غیبعلی و حمزه علی محمد زاده" در محل سالن اجتماعات شهید فهمیده این شهر با حضور خانواده این دو شهید، همرزمان و مردم ولایت مدار یاسوکند برگزار می‌شود. 

وی افزود: شهید غیبعلی محمدزاده با شکل‌گیری انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران به عضویت سپاه در آمده و در سال ۱۳۶۱ در منطقه هزارکانیان در نبرد با گروهای ضد انقلاب در سن ۲۳ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل شد. 

خضری خاطرنشان کرد: پس از شهادت این شهید والا مقام برادر کوچکتر شهید حمزه‌علی در حالیکه ۱۵ سال بیشتر نداشت ادامه دهنده راه برادر شد و پس از حضور در جبهه‌های جنگ و ۵ سال پس از شهادت برادر شهیدش در حالیکه تازه رخت دامادی بر تن کرده بود در عملیاتی والفجر ۱۰ در منطقه چناره عراق و در سن ۲۰ سالگی به دیگر برادر شهیدش پیوست. 

رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار با قدردانی از بخشداری یاسوکند، سپاه پاسداران شهرستان، اداره آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرماندهی انتظامی شهرستان بیجار در همراهی و مشارکت در برگزاری این صبح خاطره گفت: در این مراسم 4 نفر از همرزمان و دوستان این دو شهید والا مقام ایوب کاکایی، نادر  مختارزاده،‌ حاج محسن میرزایی و حاج اوسط گل‌محمدی خاطراتی از این دو شهید را بازگویی کرده و درا دامه از خانواده معظم این دو شهید با حضور مسئولین قدردانی بعمل می آید. 

وی با دعوت از تمامی علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم معنوی و با شکوه با تأکید بر ضرورت بازگویی رشادت فرزندان این مرز و بوم گفت: امنیت و پیشرفت امروز کشور مرهون خون شهدایی است که در راه حفظ این آب وخاک و برپا داشتن پرچم عزت و سرافرازی قدم در مسیر ایثار و از خود گذشتگی نهادند و با تقدیم خون مطهرشان شکوه و عظمت امروز ایران اسلامی را به ارمغان آوردند و پاسداری از این تلاش و از خودگذشتگی وظیفه تک تک ما ایرانیان است. 

حسن آباد یاسوکند دومین شهر بزرگ شهرستان بیجار محسوب می‌شود که در ۷۰ کیلومتری شهر بیجار واقع شده است و تاکنون ۷۶ شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

نظر شما