شناسهٔ خبر: 57481746 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بودجه بیمه روستاییان کامل پرداخت شده است

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: دولت سیزدهم ۱۰۰ درصد بودجه سال گذشته را پرداخت کرد و این بیانگر همراهی دولت در توجه به جامعه هدف ما است.

صاحب‌خبر -

بیت الله برقراری گفت: دولت تاکنون سهم قانونی خود را به این صندوق پرداخت کرده است که در مجموع دولت سیزدهم ۱۰۰ درصد بودجه سال گذشته را پرداخت شده و این بیانگر همراهی دولت در توجه به جامعه هدف ما است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های پیشروی این صندوق رفع فقر است و جامعه هدف ما به‌منظور مقابله با این عرصه می‌توانند از خدمات صندوق بهره‌مند شوند. اگر پوشش این بیمه گسترش پیدا کند می‌توانیم مانع فقر سالمندی و نیز افزایش میزان بهره‌وری روستائیان شویم.

برقراری با اشاره به اینکه جامعه هدف صندوق روستایی در کشور ۳۰ میلیون نفر است گفت: افراد می‌توانند از ۱۸ سالگی عضو این صندوق شوند و تا ۵۰ سالگی فرصت عضویت را نیز دارا هستند.

وی ادامه داد: به طور خالص جامعه هدف اصلی ما ۱۰ میلیون نفر است که با اعداد اعضای خانواده آن‌ها این عدد به ۳۰ میلیون نفر می‌رسد. بااین‌حال امروز صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال و غیرفعال دارد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بیان داشت: با استقرار دولت سیزدهم توانسته‌ایم جذب ۳۵۰ هزار بیمه شده جدید را شاهد باشیم که این در نوع خود، در مقایسه با دولت‌های گذشته معادل ۴ سال فعالیت آن دولت‌هاست.

وی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه کرامت به‌منظور گسترش حداکثری بیمه در جامعه هدف، بیان کرد: ما در این قرارگاه مصمم شدیم تا ۱ میلیون نفر بیمه شده جدید از جامعه هدف خود یعنی روستاییان، عشایر و کشاورزان داشته باشیم و در این راستا نیز گام‌های مثبتی برداشته شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تأکید کرد: جامعه هدف ما کشاورزان روستاییان، عشایر و ساکنین شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر است که این جامعه می‌توانند از خدمات مستمری سالمندی، مستمری ازکارافتادگی و مستمری فوت بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه هدف ما می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌ها و دفاتر استانی اقدام به ثبت‌نام در این صندوق کنند و از خدمات ما بهره‌مند شوند.

نظر شما