شناسهٔ خبر: 57441728 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

موثرترین راهکار ایجاد اشتغال سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش بنیان است

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه هم‌اینک ۳۳ هزار فرزند شهید و ایثارگر کشور جویای کار هستند، گفت: مهمترین و موثرین راهکار ایجاد شغل، تربیت فرزندان فن آور و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش بنیان است.

صاحب‌خبر -

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی  در نشست با نخبگان، سرآمدان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر سیستان وبلوچستان اظهارداشت: هم‌اینک مشکل بیکاری در جامعه وجود دارد و مهمترین راهکار از بین بردن بیکاری و ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی افزود: انتظار می‌رود همه جامعه بویژه جامعه ایثارگر بسیج شوند و با ورود جدی به حوزه علم و فناوری، مشکل اشتغال را رفع کنند.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: دولت سیزدهم موضوع توسعه شرکت‌های دانش بنیان را به طور ویژه مورد توجه قرار داده و در این مسیر مدل‌های مختلف را با توجه به شرایط استان از نظر جغرافیا، آب و هوا و توانمندی و ظرفیت‌های بومی مدنظر دارد.

وی تاکید کرد: جوانان بویژه جامعه ایثارگر به جای قرار گرفتن در صف استخدام دولتی باید با کارآفرینی بدنبال اشتغالزایی و افزایش تولید ملی باشند.
معاون رییس جمهور تاکید کرد: سالانه حدود ۷۰هزار فرصت شغلی در بخش دولتی فراهم است که این میزان جوابگوی خیل عظیمی از جوانان جویای کار بویژه در بخش ایثارگران نیست.

قاضی زاده هاشمی گفت: بسیج همه امکانات برای فعالیت جوانان در حوزه‌های اقتصادی، فناورانه، اجتماعی و اقتصادی فراهم است و از سیاست‌های مهم دولت به شمار می‌رود به طوریکه اگر یک گروه جوان برای تاسیس یک شرکت دانش بنیان پا به عرصه میدان بگذارند، تحت حمایت قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایرنا در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان و اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان در زمینه بهره‌گیری از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری این استان برای ایجاد اشتغال برای خانواده شاهد و ایثارگر منعقد شد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دیروز/چهارشنبه/ در بدو ورود به زاهدان مورد استقبال حسین مدرس خیابانی، استاندار و جمعی از مسوولان استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

دیدار با نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، دیدار با خانواده شهدا، حضور در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دیدار با دانشجویان و نخبگان این استان از مهمترین برنامه‌های رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این سفر بود.

نظر شما