شناسهٔ خبر: 57439290 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

معاون رئیس جمهور:

۳۳ هزار فرزند شهید و ایثارگر جویای کار هستند

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه ۳۳ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران جویای کار هستند، گفت: راهکار ایجاد شغل، تربیت فرزندان فن‌آور و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش بنیان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در ادامه سفر خود به استان سیستان و بلوچستان بعد از ظهر پنج شنبه در نشست با نخبگان، سرآمدان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر سیستان وبلوچستان، افزود: جامعه ایثارگری باید به توانمندی‌هایی که دارد شناخته شود و مردم بدانند که همانگونه که این جامعه در جنگ تحمیلی و دیگر توطئه‌ها، امنیت را برای آن‌ها به ارمغان آورد امروز هم می‌تواند کارگشایی کند تا شرایط متحول شود.

وی ادامه داد: ۳۳ هزار فرزند شهید و ایثارگر کشور جویای کار هستند، مهمترین و موثرین راهکار ایجاد شغل، تربیت فرزندان فن آور و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش بنیان است و در این خصوص انتظار می‌رود همه جامعه به ویژه جامعه ایثارگر بسیج شوند و با ورود جدی به حوزه علم و فناوری، مشکل اشتغال را رفع کنند.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم، موضوع توسعه شرکت‌های دانش بنیان را به طور ویژه مورد توجه قرار داده و در این مسیر مدل‌های مختلف را با توجه به شرایط استان از نظر جغرافیا، آب و هوا و توانمندی و ظرفیت‌های بومی مدنظر دارد.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: جوانان بویژه جامعه ایثارگر به جای قرار گرفتن در صف استخدام دولتی باید با کارآفرینی به دنبال اشتغال زایی و افزایش تولید ملی باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سالانه حدود ۷۰ هزار فرصت شغلی در بخش دولتی فراهم است، ادامه داد: که این میزان جواب گوی تعداد زیادی از جوانان جویای کار بویژه در بخش ایثارگران نیست.

شایان ذکر است در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان و اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان در زمینه بهره‌گیری از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری این استان برای ایجاد اشتغال برای خانواده شاهد و ایثارگر منعقد شد.

نظر شما