شناسهٔ خبر: 57383701 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

علائم اعتیاد مجازی چیست؟

رئیس پلیس فتا استان کرمان با اشاره به علائم اعتیاد مجازی گفت: لازم است والدین بر رفتار اینترنتی فرزندان شان کنترل و نظارت منطقی داشته باشند .

صاحب‌خبر -

سرهنگ رضایی  با بیان اینکه مدیریت زمان استفاده از فضای مجازی یک اصل مهم است، در خصوص استفاده افراطی برخی کاربران فضای مجازی به خصوص فرزندان از این بستر هشدار داد. 

او گفت: برخی افراد به دلیل نوع شغل خود با اینترنت و فضای مجازی سر و کار دارند؛ اما سایر افراد به ویژه کودکان و نوجوانان؛ اگر با وقت گذرانی در فضای مجازی نتوانند به امور زندگی خود بپردازند و از مطالعه، فعالیت بدنی، خواب و تغذیه مناسب فاصله بگیرند می‌توان گفت به نوعی درگیر این فضا شده اند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان افزود: افراد برای کنجکاوی، هیجان‌طلبی و سرگرمی به این فضا جذب می‌شوند به طوری که استفاده از امکانات متعدد آن باعث می‌شود، فرد وقت زیادی را برای حضور در این فضا‌ها سپری کند و مدت زمان بیشتری را برای گفت و گو در فضای مجازی اختصاص دهد و رفته رفته از دنیای واقعی فاصله بگیرد.

 او مهم‌ترین علائم افراد مبتلا به اعتیاد مجازی را اضطراب‌های پنهان، سردرد‌های عصبی، انزوا، گوشه‌گیری و دوری از خانواده، بستگان و دوستان عنوان کرد و در خصوص دیگر ویژگی‌های این بیماران بیان کرد: این افراد چنانچه اینترنت قطع شود، نگران و مضطرب می‌شوند و در زمینه‌های مختلف از جمله تحصیل، افت کرده و پرخاشگر هستند.

او با بیان اینکه افرادی که دچار اعتیاد اینترنتی شده اند، دچار مسخ شدگی شخصیت می‌شوند و تمرکز و حافظه آن‌ها با مشکل روبه‌رو می‌شود،  تصریح کرد: لازم است والدین بر رفتار اینترنتی فرزندان شان کنترل و نظارت منطقی داشته باشند و این نظارت باید به گونه‌ای باشد که به طور کلی مانع آن‌ها نشویم و به شکلی نباشد که آنان را کاملا رها و آزاد بگذاریم که در هر ۲صورت فرزندان مورد تهدید خواهند بود.

رئیس پلیس فتا استان کرمان بیان داشت: کودکان و نوجوانان به لحاظ صداقت احتمال دارد، اطلاعات شخصی و خانوادگی خود را در محیط ناامن اینترنت در اختیار دیگران قرار دهند؛ بنابراین والدین باید بهترین نظارت را بر روی فرزندان خود داشته باشند و آنان را تعلیم داده و تشویق کنند که از ارائه اطلاعات شخصی در محیط اینترنت خودداری کنند و می‌توان گفت: این مهم ترین اصل است.

نظر شما