شناسهٔ خبر: 57124033 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صاحبان اراضی تصرفی بدون معارض سیستان و بلوچستان اسناد مالکیت دریافت می‌کنند

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: مالکان اعیانی احداثی در عرصه تصرفی دولت در این استان می‌توانند با تشکیل و تکمیل پرونده تا پایان بهمن ماه امسال نسبت به دریافت سند اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

حسینعلی کریمی اظهارداشت: با توجه به لزوم تعیین تکلیف اراضی تصرفی بدون معارض، فرآیندهای صدور سند مالکیت برای مالکان اعیانی احداثی در این اراضی تسهیل می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا مقرر شده تا پایان بهمن ماه امسال با مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی به نشانی دانشگاه ۵۵ و در شهرستان‌های به ادارات راه و شهرسازی مالکان اعیانی در اراضی تصرفی بدون معارض استان برابر دستورالعمل ابلاغی سازمان ملی زمین و مسکن به قیمت منطقه‌ای و کارشناسی، بعد از سیر مراحل قانونی صاحب عرصه شوند.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: قانون جدید این امکان را فراهم می‌کند تا اراضی که قبل از سال ۱۳۹۴ در تصرف قرار گرفته و تحت عنوان طرح‌های صرفا مسکونی ساخته شده با پرداخت مبالغی بر اساس جداول و مساحت به قیمت منطقه‌ای و قیمت کارشناسی،تعیین تکلیف شود.

وی تاکید کرد: با اجرای این قانون وضعیت‌ اراضی دولتی که مردم در تصرف دارند، مشخص شده و علاوه‌بر حل مشکلات شهروندان در این زمینه دولت هم می‌تواند اراضی که در گذشته به هر دلیل ممکن در اختیار نداشته، از این طریق تعیین تکلیف کند.

نظر شما