شناسهٔ خبر: 5686007 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

بان‌کی‌مون:

انتقاد شدید بان‎کی‎مون از ارتکاب جنایت به نام دین

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل سازمان ملل متحد در پنجمین کنگره ادیان سنتی جهان؛ جنایات انجام شده با نام دین از سوی گروه‌های تروریستی را جنایت علیه خود دین برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد امروز در پنجمین کنگره ادیان سنتی جهان که در پایتخت قزاقستان برگزار شد، جنایات انجام شده با نام دین از سوی گروه‌های تروریستی را، جنایت علیه خود دین برشمرد.

 

وی گفت: رهبران مذهبی در قبال اعمال پیروان دین خود موظف هستند تا آنان را از ارتکاب به جنایت با نام دین برحذر دارند.

 

بان‌کی‌مون ضمن اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها سیاست تقسیم‌بندی کشور و جامعه در جریان است، اظهار داشت: در این راستا، رهبران مذهبی سنتی و غیر سنتی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه رهبران مذهبی باید در راستای ارتباط و احترام متقابل و حفظ و ترویج ارزش‌های بشری گام بردارند، افزود: این ارزش‌های ذاتی مشترک، در آموزه‌های همه ادیان الهی قید شده است.

 

دبیرکل سازمان در بخش دیگر سخنان خود در این نشست موضوع خشونت علیه زنان را مطرح نمود و بیان کرد: این سئوال مطرح است که چگونه می‌توان عرصه‌ای برابر را برای زنان ارائه کرد؟

 

وی در حاشیه این اجلاس دیداری را نیز با رییس جمهور قزاقستان انجام داد که در این جلسه بر اهمیت کنگره رهبران ادیان جهانی تأکید شد.

 

در این ملاقات تصریح شد که هنگامی که تمام جهان از افراط‌گرایی مذهبی و تروریسم رنج می‌برند، ضروری است که همه رهبران مذهبی به شکلی همصدا خواستار مقابله با اینگونه تحرکات شوند.

 

در این نشست، 80 هیئت از بیش از 40 کشور دنیا حضور دارند که مسائل مربوط به مسئولیت رهبران سیاسی و مذهبی در قبال بشریت، تأثیر دین بر جوانان، روندهای جدید و چشم‌انداز تعامل دین و سیاست و گفت‌وگو و احترام متقابل و تفاهم بین رهبران ادیان جهانی سنتی در راستای حفظ صلح و امنیت، مورد تبادل‌نظر قرار می‌گیرد./980/ب102/د

نظر شما