شناسهٔ خبر: 5699166 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

انتقاد دبیرکل سازمان ملل از جنایات تروریستها به نام دین

دبیرکل سازمان ملل متحد در پنجمین کنگره ادیان سنتی جهان، جنایات گروههای تروریستی به نام دین را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -
انتقاد دبیرکل سازمان ملل از جنایات تروریستها به نام دین
به گزارش خبرگزاری  تقریب(تنا)، "بان‌کی‌مون" دبیرکل سازمان ملل متحد، روز گذشته و در پنجمین کنگره ادیان سنتی جهان که در پایتخت قزاقستان درحال برگزاری است، جنایات گروه‌های تروریستی بنام دین را محکوم کرد و آن را جنایت علیه خود دین برشمرد.

وی گفت: رهبران مذهبی در قبال اعمال پیروان دین خود مسئولیت دارند تا آنان را از ارتکاب به جنایت به نام دین برحذر دارند.

وی با بیان اینکه رهبران مذهبی باید در راستای ارتباط و احترام متقابل و حفظ و ترویج ارزش‌های بشری گام بردارند، افزود: این ارزش‌های ذاتی مشترک، در آموزه‌های همه ادیان الهی قید شده است.

بان کی مون در حاشیه این اجلاس، با "نورسلطان نظربایف" رئیس جمهور قزاقستان نیز دیدار و بر اهمیت کنگره رهبران ادیان جهانی تأکید کرد.
وی تصریح کرد: در این شرایط که تمام جهان از افراط ‌گرایی مذهبی و تروریسم رنج می‌برند، همه رهبران مذهبی بایدیکصدا با اینگونه تحرکات مقابله کنند.
 
در این نشست دو روزه که از دیروز آغاز شده است، 80 هیئت از بیش از 40 کشور دنیا حضور دارند و مسائل مربوط به مسئولیت رهبران سیاسی و مذهبی در قبال بشریت، تأثیر دین بر جوانان، روندهای جدید و چشم‌انداز تعامل دین و سیاست و گفتگو و احترام متقابل و تفاهم بین رهبران ادیان جهانی سنتی درجهت حفظ صلح و امنیت، بحث و بررسی
می شود.

از جمهوری اسلامی ایران آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی در صدر هیئتی برای حضور در کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی در قزاقستان به آستانه پایتخت این کشور سفر کرده است.
 
 
 

نظر شما